Heimdal (ex. Mercandian Admiral II)

Detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder

Generelle informationer om Heimdal (ex. Mercandian Admiral II)

Denne side indeholder en detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder for Heimdal (ex. Mercandian Admiral II). For at se generelle informationer om færgen samt billeder, klik på linken herover.

torsdag 29. april, 1982
Kontraheret ved Frederikshavn Værft A/S som nybygning 409.

torsdag 4. november, 1982
Kølstrakt.

søndag 2. januar, 1983
Navngivet Mercandian Admiral II og søsat.

lørdag 7. maj, 1983
Prøvetur.

fredag 27. maj, 1983
Afleveret til K/S Merc Scandia XXXVIII, Rederi- og Handelsaktieselskabet Mercandia Entreprise/P.S.Henriksen, København, pris ca. 125 mio dkk.

fredag 27. maj, 1983 - tirsdag 2. august, 1983
I fart for Mercandia rederierne.

tirsdag 2. august, 1983
Tørtanken synet indvendig efter kollision med sænkekasser i Osinu(?) havn; samtlige spanter beskadiget samt klædningen trykket ind, men ingen lækage fundet. Skaderne går ind i krængningstanken i styrbords side.

tirsdag 2. august, 1983 - lørdag 6. august, 1983
I fart for Mercandia rederierne.

lørdag 6. august, 1983
DBT 3+4+5 styrbord synet indvendig for skader, men ingen fundet, tankene efterpejlet og fundet tætte. Styrbord side synet for skader, ingen alvorlige. Skibet fundet tæt og fuldt sødygtigt.

lørdag 6. august, 1983 - 1984
I fart for Mercandia rederierne.

1984
Indsat på overfarten Rotterdam-Hull chartret af North Sea Ferries BV, Rozenburg, Holland.

1984 - mandag 22. juli, 1985
I fart for Mercandia rederierne.

onsdag 2. januar, 1985 - torsdag 13. november, 1986
I fart for Mercandia rederierne.

mandag 22. juli, 1985 - fredag 2. august, 1985
I dok på Frederikshavn værft.

torsdag 13. november, 1986
På rejse fra Santos til Baltimore med biler. Maskinhavari på Santos Floden. Søforklaring 18. december i Santos. Havari på turbolader.

torsdag 13. november, 1986 - torsdag 14. januar, 1988
I fart for Mercandia rederierne.

torsdag 14. januar, 1988 - fredag 29. januar, 1988
I dok på Fredericia værft.

fredag 29. januar, 1988 - tirsdag 16. august, 1988
I fart for Mercandia rederierne.

tirsdag 16. august, 1988
Omdøbt til Ferrymar I, indsat på Middelhavet i charter til Comanav/CGM (bemandingsfastsættelsen er udstedt den 25. august).

1988
Omdøbt til Mercandian Admiral II (igen).

mandag 17. oktober, 1988
Skrevet kontrakt med DSB om chartring og ombygning.

mandag 19. december, 1988
Ankomst Aarhus Værft for ombygning.

mandag 19. december, 1988 - søndag 4. juni, 1989
Ombygget til bil- og passagerfærge ved Aarhus værft. Der blev installeret tre ekstra Caterpillar hjælpemaskiner, koblet til to nye Azimuth propeller agter. De nye propeller bidrager både til fremdrift og styring.

søndag 4. juni, 1989
Prøvede lejer i såvel Halsskov som Knudshoved.

søndag 4. juni, 1989 - mandag 12. juni, 1989
Aarhus værft.

mandag 12. juni, 1989 - tirsdag 13. juni, 1989
Forsejlet fra Århus kl. 18.15, Halsskov leje 3 ankomst kl. 00.42.

tirsdag 13. juni, 1989 - tirsdag 20. juni, 1989
Oplagt i Halsskov.

tirsdag 20. juni, 1989
Instruktionssejlads på Halsskov-Knudshoved overfarten.

onsdag 21. juni, 1989
Oplagt i Halsskov.

torsdag 22. juni, 1989
Instruktionssejlads på Halsskov-Knudshoved overfarten.

fredag 23. juni, 1989
Oplagt i Halsskov.

lørdag 24. juni, 1989
Instruktionssejlads på Halsskov-Knudshoved overfarten.

søndag 25. juni, 1989 - tirsdag 27. juni, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 27. juni, 1989
Kl. 17.20 skete der i Knudshoved en kortslutning i hovedtavle C hvorved begge Azimuth-motorer samt en del hjælpemaskineri faldt ud.

tirsdag 27. juni, 1989 - onsdag 28. juni, 1989
Færgen tømt for passagerer og biler, og reparerede i Knudshoved frem til afgangen kl. 14.40 næste dag.

onsdag 28. juni, 1989 - onsdag 5. juli, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 5. juli, 1989
Navngivet Heimdal i Knudshoved færgehavn af folketingsmedlem Jette Thomsen, der dannede par med trafikminister Knud Østergaard Færgen sejlede derfor særsejlads med de indbudte gæster, fra Knudshoved kl. 12.45, og var tilbage i Knudshoved kl. 14.14.

onsdag 5. juli, 1989 - lørdag 15. juli, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 15. juli, 1989 - søndag 16. juli, 1989
Under forhaling fra leje 3 til oplæggerplads i Halsskov havn rammer færgen det yderste af oplæggermolen, og et fag heraf styrter i vandet, ingen skader af betydning på færgen.

søndag 16. juli, 1989 - mandag 28. august, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 28. august, 1989
På tur 1235, der var afsejlet fra Halsskov kl. 00.09 måtte færgen returnere til Halsskov ankomst kl. 01.32 idet Kraka var gået på grund i Knudshoved. I fart igen kl. 09.24.

mandag 28. august, 1989 - fredag 1. september, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 2. september, 1989
Forsejlet fra Halsskov leje 3 kl. 00.12, Århus ankomst kl. 05.20.

lørdag 2. september, 1989
Aarhus værft.

lørdag 2. september, 1989 - søndag 3. september, 1989
Forsejlet fra Århus kl. 20.55, Knudshoved leje 2 ankomst kl. 02.20, Knudshoved afgang kl. 08.20, Halsskov ankomst kl. 09.40.

søndag 3. september, 1989 - mandag 2. oktober, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 2. oktober, 1989
Tur 1160 Halsskov afgang kl. 16.35 sejlet tom på grund af havari på akselgenerator forsøgt fejlfinding til søs.

mandag 2. oktober, 1989 - tirsdag 3. oktober, 1989
Færgen ankom Knudshoved kl. 22.05 for at hente montør, til søs fra kl. 23.30 til kl. 07.15.

tirsdag 3. oktober, 1989 - onsdag 4. oktober, 1989
Reparation, dels til søs tre gange, dels i Halsskov, i fart kl. 21.30 alene på azimuther på 1½ dobbelttur, i normal fart fra kl. 04.00.

onsdag 4. oktober, 1989 - torsdag 5. oktober, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 5. oktober, 1989
Reparation, dels i søen, dels i Halsskov.

torsdag 5. oktober, 1989 - mandag 9. oktober, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 9. oktober, 1989
Reparation, dels i søen, dels i Halsskov.

mandag 9. oktober, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 9. oktober, 1989 - tirsdag 10. oktober, 1989
Forsejlet fra Halsskov kl. 21.52, ankret kl. 01.16, Svendborg værft ankomst kl. 07.00.

tirsdag 10. oktober, 1989 - torsdag 12. oktober, 1989
Svendborg værft.

torsdag 12. oktober, 1989
Forsejlet fra Svendborg kl. 11.50, Halsskov ankomst kl. 15.11.

torsdag 12. oktober, 1989 - fredag 10. november, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 10. november, 1989
Anmeldt til Søfartsstyrelsen, at skibet skifter navn til Heimdal.

fredag 10. november, 1989 - onsdag 20. december, 1989
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 20. december, 1989
Ud af fart kl. ca. 18.15 i Knudshoved på grund af udfald på azimuth'er, sejlet tom fra Knudshoved kl. 18.40, Halsskov ankomst kl. 21.17, tom til søs kl. 22.45 for at gøre plads til Kraka, efter Kraka havde losset/lastet og var afsejlet, sejlede Heimdal ind mod Halsskov.

onsdag 20. december, 1989
Kollision i Storebælt med M/F Kraka kl. 23.42 hvorved Heimdal fik et hul i siden på last 3 i bagbords side, da der var vandindtrængning (ikke alvorligt) blev færgen taget ud af drift og oplagt på oplæggerpladsen. Søforklaring i Korsør den 28.december.

torsdag 21. december, 1989
Forsejlet fra Halsskov kl. 11.10, Fredericia ankomst kl. 16.52.

torsdag 21. december, 1989 - fredag 22. december, 1989
Fredericia værft, udbedring af kollisionsskader.

fredag 22. december, 1989
Forhaling afgang kl. 07.32, ankomst kl. 08.20 i dokken.

fredag 22. december, 1989 - fredag 29. december, 1989
I dok på Fredericia værft fra 22. december kl. 06.45 til 29. december kl. 10.00.

fredag 29. december, 1989 - torsdag 11. januar, 1990
Fredericia værft, udbedring af kollisionsskader.

torsdag 11. januar, 1990
Registreret i Søfartsstyrelsen, at skibet skifter navn til Heimdal.

torsdag 11. januar, 1990 - fredag 12. januar, 1990
Fredericia værft, udbedring af kollisionsskader.

fredag 12. januar, 1990
Forsejlet fra Fredericia kl. 07.00, Halsskov ankomst kl. 12.30.

fredag 12. januar, 1990 - søndag 14. januar, 1990
Oplagt i Halsskov.

søndag 14. januar, 1990 - søndag 21. januar, 1990
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 21. januar, 1990 - fredag 26. januar, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 26. januar, 1990
Oplagt fra kl. 00.02 til kl. 18.41 på grund af stærk storm (målt vindstød på 38 sekundmeter kl. 01.40).

fredag 26. januar, 1990 - søndag 28. januar, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 28. januar, 1990 - mandag 29. januar, 1990
Ud af fart fra kl. ca. 17.15 til kl. 01.20 i Knudshoved, som følge af kuling med udsigt til storm, dog til søs fra kl. 20.40 til kl. 00.39 for at give Arveprins Knud og Romsø lettere besejlingsforhold i Knudshoved.

mandag 29. januar, 1990 - mandag 26. februar, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 26. februar, 1990
På tur 2120 forsøgt at anløbe Halsskov havn kl. ca. 13 i vindstyrker på 28-30 sekundmeter, til sidst måtte det opgives (efter at have ramt ledeværket), til sidst opgivet anløb og returneret til Knudshoved ankomst kl. 14.37 hvor biler og passagerer blev udlosset, hvorefter færgen gik til søs fra kl. 15.30 til kl. 02.40. I fart fra kl. 04.00 fra Knudshoved, da stormen var løjet af.

tirsdag 27. februar, 1990 - fredag 2. marts, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 3. marts, 1990
Forsejlet fra Halsskov kl. 03.35, Fredericia ankomst kl. 08.12.

lørdag 3. marts, 1990 - tirsdag 13. marts, 1990
Fredericia værft, årligt værftseftersyn, i dok.

tirsdag 13. marts, 1990
Uddokket fra kl. 15.30 til kl. 18.00.

tirsdag 13. marts, 1990 - lørdag 17. marts, 1990
Fredericia værft, årligt værftseftersyn.

lørdag 17. marts, 1990
Forsejlet fra Fredericia kl. 08.02, Halsskov ankomst kl. 14.26.

søndag 18. marts, 1990 - torsdag 5. april, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 5. april, 1990
Påsejlet molehovedet i Halsskov havn kl. 10.10. Manøvresvigt ved anløb af Halsskov. Skib og ledeværk beskadiget. Ud af fart og forhalet til oplæggerplads fra kl. 11.29 til kl. 12.12.

torsdag 5. april, 1990
Forhalet fra oplæggerplads kl. 22.57, færgelejet ankomst kl. 23.18.

torsdag 5. april, 1990 - fredag 6. april, 1990
Forsejlet fra Halsskov leje 3 kl. 23.48, ankret fra kl. 02.55 til kl. 08.30, Svendborg ankomst kl. 10.02.

fredag 6. april, 1990 - søndag 8. april, 1990
Svendborg værft, udbedring af skaderne fra påsejlingen.

søndag 8. april, 1990
Forsejlet fra Svendborg kl. 17.25, Halsskov ankomst kl. 20.40.

mandag 9. april, 1990 - onsdag 11. april, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 11. april, 1990
Aflyst turene 2012-1024, til søs fra kl. 01.24 til kl. 03.24 for udbedring af fejl.

onsdag 11. april, 1990 - tirsdag 24. april, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 24. april, 1990 - onsdag 25. april, 1990
Forsejlet fra Halsskov kl. 23.23, ankret fra kl. 01.51 til kl. 03.59, Svendborg ankomst kl. 05.25, trådte i dokken kl. 05.50.

onsdag 25. april, 1990 - torsdag 3. maj, 1990
Svendborg værft.

torsdag 3. maj, 1990
Forsejlet fra Svendborg kl. 06.55, Halsskov ankomst kl. 09.48.

torsdag 3. maj, 1990 - tirsdag 8. maj, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 8. maj, 1990 - onsdag 9. maj, 1990
På tur 1235, Halsskov afgang kl. 23.55 blev der kl. 00.23 observeret en rød nødraket. Efter samråd med SOK, Lyngby Radio og politiet konstateret at den var opsendt fra land.

onsdag 9. maj, 1990 - mandag 21. maj, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 21. maj, 1990
Færgen måtte tages ud af drift fra kl. 10.20 til kl. 17.20 da der var problemer med nødbelysningen i maskinrummet og på begge bildæk.

mandag 21. maj, 1990 - mandag 9. juli, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 9. juli, 1990
På turen fra Knudshoved kl. 14.55, måtte færgen kortvarigt opankre i Revkrog ud for Halsskov, på grund af manglende azimuth og bovpropel, forårsaget af for høj ferskvandstemperatur, ankom Halsskov kl. 16.00.

mandag 9. juli, 1990 - tirsdag 10. juli, 1990
Forsejlet fra Halsskov kl. 22.07, ankret fra kl. 00.17 til kl. 04.00, ankrede kl. 05.10 til kl. 07.00, Nakskov dok 2 ankomst kl. 08.30.

tirsdag 10. juli, 1990 - onsdag 11. juli, 1990
Nakskov Skibs Entreprise.

onsdag 11. juli, 1990
Forsejlet fra Nakskov dok 2 kl. 11.30, Halsskov ankomst kl. 15.19.

onsdag 11. juli, 1990 - fredag 16. november, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 16. november, 1990
Under havneophold i Halsskov kl. ca. 15.50 får færgen en utilsigtet frem-manøvre på hovedmotoren og når at sejle ca. 10 meter frem, inden færgen stoppes, og kommer tilbage til lejet. Klappen til øverste leje blev ødelagt, så i ca. 8 dage herefter kunne Kraka og Heimdal kun bruge det nederste bildæk.

fredag 16. november, 1990 - onsdag 26. december, 1990
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 26. december, 1990
Under anløb af oplæggerpladsen i kraftig vind fra syd med 20 sekundmeter og deraf følgende afdrift, ramte færgen den yderste del af oplæggermolen og beskadigede denne.

torsdag 27. december, 1990 - onsdag 2. januar, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 2. januar, 1991
Anløb af Halsskov kl. ca. 07.40 måtte efter to forgæves forsøg opgives på grund af dårlige vejrforhold, vinden var i syd, 21-25 sekundmeter. Sejlet til Knudshoved, bilerne losset der, og to dobbeltture aflyst.

onsdag 2. januar, 1991 - søndag 6. januar, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 6. januar, 1991 - mandag 7. januar, 1991
På grund af en stiv kuling fra syd med 19-23 sekundmeter og en melding om storm fra syd drejende vest i dagens løb blev sejladsen aflyst på syv dobbeltture fra kl. 10.40 til kl. 05.20 natten efter.

mandag 7. januar, 1991 - onsdag 9. januar, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 9. januar, 1991
To dobbeltture aflyst som følge af storm, færgen lå i Knudshoved fra kl. 09.40 til kl. 14.40.

onsdag 9. januar, 1991 - torsdag 10. januar, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 10. januar, 1991 - fredag 11. januar, 1991
Fire dobbeltture aflyst som følge af Krakas uheld med agterrampe, færgen lå i Knudshoved fra kl. 17.00 til kl. 04.00.

fredag 11. januar, 1991 - søndag 17. februar, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 17. februar, 1991
Aflyst to dobbeltture på grund af maskinproblemer, i fart kl. 16.

søndag 17. februar, 1991 - tirsdag 23. april, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 23. april, 1991 - torsdag 25. april, 1991
Reparation i Halsskov af gearet på færgens hovedmotor fra 23. april kl. 18.22 til 25. april kl. 05.20.

torsdag 25. april, 1991 - søndag 9. juni, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 9. juni, 1991
Aflyst 1 dobbelttur som følge af teknisk fejl.

søndag 9. juni, 1991 - onsdag 7. august, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 7. august, 1991
Reparation i Halsskov af agterrampe, 1 dobbelttur aflyst.

onsdag 7. august, 1991 - fredag 9. august, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved, kun med overdæk i brug.

onsdag 7. august, 1991 - søndag 25. august, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 26. august, 1991
Forsejlet fra Halsskov kl. 01.46, Fredericia ankomst kl. 06.52.

mandag 26. august, 1991 - torsdag 29. august, 1991
Fredericia værft.

torsdag 29. august, 1991
Forsejlet fra Fredericia kl. 14.20, Halsskov ankomst kl. 19.17.

torsdag 29. august, 1991 - mandag 2. september, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 2. september, 1991 - torsdag 5. september, 1991
Reparation på oplæggerpladsen i Halsskov fra 2. september kl. 23.46 til 5. september kl. 12.54.

torsdag 5. september, 1991 - torsdag 19. september, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 19. september, 1991
Aflyst to dobbeltture for at reparere ferskvandskølingen.

torsdag 19. september, 1991 - onsdag 16. oktober, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 16. oktober, 1991
Aflyst to dobbeltture på grund af defekt klap i Knudshoved.

torsdag 17. oktober, 1991
Oplagt hele dagen i Knudshoved på grund af problem med klap-hydraulik i land.

fredag 18. oktober, 1991
Færgen afsejlede Knudshoved i storm kl. 00.28, forsøgte at anløbe Halsskov i hård syd-sydvestlig vind på 24-28 sekundmeter, men måtte opgive og da Kraka samtidig meddelte at denne indstillede sejladsen, lå Heimdal underdrejet nord for Langeland med vindstød på op til 33 sekundmeter. Om morgenen løjede det af og Heimdal ankom Knudshoved kl. 08.43.

fredag 18. oktober, 1991 - torsdag 7. november, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 7. november, 1991
Blev liggende i Knudshoved fra kl. 01.00 til kl. 09.00 som følge af storm, tre dobbeltture aflyst.

torsdag 7. november, 1991 - tirsdag 12. november, 1991
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 12. november, 1991 - onsdag 13. november, 1991
Aflyst tre dobbeltture på grund af storm, færgen til søs en del af tiden.

onsdag 13. november, 1991 - søndag 12. januar, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 12. januar, 1992
Hårdt anløb i Halsskov med færge 2120 i en kraftig snebyge, med vinddrejning fra sydvest til nordvest og med stormstyrke, kostede en del knust træ i lejet.

søndag 12. januar, 1992 - onsdag 12. februar, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved. Efter afsejling fra Halsskov kl. 16.13 indtraf black-out kl. 16.17, og azimuther og hjælpemotorer faldt ud som følge af en kortslutning. Efter nogen tid indkoblet noget af det, og Knudshoved ankomst kl. 17.15. Efter reparation der, tom til søs kl. 18.50 for test, og da alt virkede, ankommet til Halsskov og igen i normal fart fra kl. 21.20.

onsdag 12. februar, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved på en dobbelttur.

torsdag 13. februar, 1992
Færgen gik til oplæggerpieren i Halsskov fra kl. 00.25 til kl. 04.18 for at udbedre skader efter kortslutningen, turene 1000-2012-1024-2040 ikke sejlet.

torsdag 13. februar, 1992 - søndag 23. februar, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 23. februar, 1992
Oplagt fra kl. 13.06 til kl. 17.54 på grund af stormende kuling fra retning 300 og vindstyrke 26-28 sekundmeter.

søndag 23. februar, 1992 - fredag 10. april, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 10. april, 1992 - søndag 12. april, 1992
Reparation ved Fæstningen i Korsør.

søndag 12. april, 1992 - søndag 19. april, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 19. april, 1992
Hårdt anløb af lejet i Knudshoved ved 13-tiden, samt vindstød af stormstyrke og ellers vind med 23 sekundmeter gjorde at færgen blev liggende i Knudshoved fra kl. ca. 13 til kl. 19.02.

søndag 19. april, 1992 - fredag 15. maj, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 15. maj, 1992 - lørdag 16. maj, 1992
Efter tur 2100 gik færgen til søs for maskinreparation, og derefter til oplæggerpladsen i Halsskov for oplægning (16. maj var planlagt oplægning).

søndag 17. maj, 1992 - lørdag 13. juni, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 14. juni, 1992
Færgen var oplagt hele dagen for maskinreparation.

mandag 15. juni, 1992 - mandag 22. juni, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 22. juni, 1992
De tre dobbeltture 1132-2144-1160-2172-1184-2200 ikke sejlet, idet færgen reparerede på oplæggerplads.

mandag 22. juni, 1992 - fredag 3. juli, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 4. juli, 1992
De to dobbeltture 1000-2012-1024-2040 blev ikke sejlet, idet færgen gik til oplæggerpladsen for fejlfinding på styremaskinanlæg.

lørdag 4. juli, 1992 - søndag 27. september, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 28. september, 1992
Forsejlet fra Halsskov kl. 00.45, Fredericia ankomst kl. 05.32.

mandag 28. september, 1992 - onsdag 14. oktober, 1992
Fredericia værft.

onsdag 14. oktober, 1992
Forsejlet fra Fredericia kl. 14.32, Halsskov ankomst kl. 23.30.

torsdag 15. oktober, 1992 - fredag 16. oktober, 1992
Reparation på oplæggerpladsen i Halsskov.

lørdag 17. oktober, 1992
Gennemført en enkelt dobbelttur til Knudshoved uden passagerer i stormen for afprøvning af flere ting.

søndag 18. oktober, 1992 - fredag 30. oktober, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 30. oktober, 1992 - søndag 1. november, 1992
Reparation i Halsskov.

søndag 1. november, 1992 - tirsdag 1. december, 1992
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 1. december, 1992
Reparation i Halsskov.

tirsdag 1. december, 1992 - fredag 8. januar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 8. januar, 1993 - søndag 10. januar, 1993
Reparation i Halsskov.

søndag 10. januar, 1993 - tirsdag 12. januar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 12. januar, 1993 - onsdag 13. januar, 1993
Ved ankomst til Halsskov havn på tur 2224 var vinden så stærk med storm fra sydvest-vest og med en styrke på 23-30 sekundmeter, at bovtrusterne, selv om de kørte med fuld styrke, ikke kunne modstå vindens pres på forenden men til sidst flovede det lidt, og så lykkedes det at få færgen op i færgelejet med ankomst kl. 23.51, yderligere sejlads blev opgivet frem til kl. 10.40, og endda måtte man starte hovedmaskineriet mellem kl. 01.50 og kl. 02.05 for at sætte yderligere fortøjninger.

onsdag 13. januar, 1993 - lørdag 16. januar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 16. januar, 1993
Aflyst to dobbeltture som følge af storm, færgen blev i Knudshoved.

lørdag 16. januar, 1993 - fredag 22. januar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 22. januar, 1993
Aflyst fem dobbeltture som følge af storm.

fredag 22. januar, 1993 - søndag 24. januar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 24. januar, 1993
Aflyst to dobbeltture som følge af storm.

søndag 24. januar, 1993 - tirsdag 26. januar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 26. januar, 1993
Aflyst to dobbeltture som følge af storm, færgen til ankers.

tirsdag 26. januar, 1993 - tirsdag 2. februar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 2. februar, 1993 - onsdag 3. februar, 1993
Reparereret til ankers, aflyst 2 dobbeltture.

tirsdag 2. februar, 1993 - onsdag 3. februar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 3. februar, 1993
Aflys en dobbelttur på grund af tabt livbåd, og senere aflyst endnu en på grund af opsamling af livbåd.

onsdag 3. februar, 1993 - fredag 19. februar, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 19. februar, 1993 - søndag 21. februar, 1993
Aflyst 8 dobbeltture i disse to døgn som følge af storm, sejlet turen fra Halsskov til Knudshoved kl. 08.00 den 21. februar, derefter aflyst yderligere to dobbeltture som følge af storm vindstyrke 21-25 sekundmeter, og tværs af færgelejet, natten efter aflyst en dobbelttur som følge af højvande.

mandag 22. februar, 1993 - lørdag 5. juni, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 5. juni, 1993
Aflyst 2,5 dobbeltture på grund af utæt kølevandsdæksel på nøddiesel.

lørdag 5. juni, 1993 - søndag 13. juni, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 13. juni, 1993 - mandag 14. juni, 1993
Aflyst 3 dobbeltture på grund af svejsearbejde på fenderlisten styrbord agter.

mandag 14. juni, 1993 - søndag 15. august, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 15. august, 1993 - mandag 16. august, 1993
Ved ankomst til Knudshoved kl. 23.00 tørnede færgen anstødspælen og fik en del skader på fenderlisten i styrbord side agter, efter endnu en dobbelttur blev det besluttet at tage færgen ud af drift, og den sejlede tom til oplæggerpladsen i Halsskov, for at gennemføre svejsearbejder på den skadede fenderliste, 3½ dobbeltture aflyst.

mandag 16. august, 1993 - fredag 1. oktober, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 1. oktober, 1993 - søndag 3. oktober, 1993
Eftersyn + øvelser i Halsskov.

søndag 3. oktober, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 3. oktober, 1993 - mandag 4. oktober, 1993
Reparation i Halsskov, tre dobbeltture aflyst.

mandag 4. oktober, 1993 - fredag 5. november, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 5. november, 1993 - søndag 7. november, 1993
Eftersyn + øvelser i Halsskov.

søndag 7. november, 1993 - fredag 3. december, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 4. december, 1993
Forsejlet fra Halsskov kl. 00.42, Fredericia værft ankomst kl. 06.23.

lørdag 4. december, 1993 - torsdag 9. december, 1993
Fredericia værft.

torsdag 9. december, 1993 - fredag 10. december, 1993
Forsejlet fra Fredericia kl. 17.40, Halsskov ankomst kl. 01.41.

fredag 10. december, 1993 - søndag 19. december, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 19. december, 1993
Havari under anløb i Halsskov i hårdt vejr, under vendingen inde i havnen kolliderede færgen med molehoved 3 og lagde sig på tværs inde i havnen.

mandag 20. december, 1993
Forsejlet fra Halsskov kl. 08.58, Fredericia værft ankomst kl. 13.45.

mandag 20. december, 1993 - tirsdag 21. december, 1993
Fredericia værft for udbedring af skaderne fra havari 19.12.

tirsdag 21. december, 1993
Forsejlet fra Fredericia kl. 07.00, Halsskov ankomst kl. 12.40.

tirsdag 21. december, 1993 - onsdag 29. december, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 29. december, 1993
To dobbeltture aflyst på grund af hovedmotorhavari.

onsdag 29. december, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 29. december, 1993 - torsdag 30. december, 1993
To dobbeltture aflyst på grund af blæsevejr.

onsdag 29. december, 1993 - torsdag 30. december, 1993
Oplagt i Halsskov.

torsdag 30. december, 1993
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 30. december, 1993 - fredag 31. december, 1993
Reparation i Halsskov, tre dobbeltture aflyst.

fredag 31. december, 1993 - søndag 23. januar, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 23. januar, 1994 - mandag 24. januar, 1994
Fire dobbeltture aflyst på grund af storm.

mandag 24. januar, 1994 - torsdag 27. januar, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 27. januar, 1994
To dobbeltture aflyst på grund af storm.

torsdag 27. januar, 1994 - fredag 28. januar, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 28. januar, 1994
To dobbeltture aflyst på grund af blæst.

fredag 28. januar, 1994 - torsdag 10. marts, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 10. marts, 1994 - fredag 11. marts, 1994
Reparerede i Knudshoved, 6 dobbeltture ikke sejlet.

fredag 11. marts, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 12. marts, 1994
Forsejlet fra Halsskov kl. 00.12, Fredericia værft ankomst kl. 07.15.

lørdag 12. marts, 1994 - onsdag 16. marts, 1994
Fredericia værft.

onsdag 16. marts, 1994
Forhalet fra kaj kl. 15.30, ankomst flydedok kl. 16.15.

onsdag 16. marts, 1994 - mandag 21. marts, 1994
I flydedok på Fredericia værft.

mandag 21. marts, 1994
Forhalet fra flydedok kl. 12.15, ankomst kaj kl. 12.50.

mandag 21. marts, 1994 - tirsdag 22. marts, 1994
Fredericia værft.

tirsdag 22. marts, 1994 - onsdag 23. marts, 1994
Forsejlet fra Fredericia kl. 14.12, Halsskov ankomst kl. 00.42.

onsdag 23. marts, 1994 - søndag 27. marts, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 27. marts, 1994
To dobbeltture aflyst, reparerede på oplæggerplads.

søndag 27. marts, 1994 - torsdag 15. september, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 15. september, 1994
To dobbeltture aflyst på grund af blæst.

torsdag 15. september, 1994 - lørdag 1. oktober, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 1. oktober, 1994
Reparerede.

lørdag 1. oktober, 1994 - tirsdag 1. november, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 1. november, 1994 - onsdag 2. november, 1994
Fire dobbeltture aflyst, reparerede på oplæggerplads.

onsdag 2. november, 1994 - torsdag 3. november, 1994
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 3. november, 1994 - fredag 4. november, 1994
Fire dobbeltture aflyst, reparerede på oplæggerplads.

fredag 4. november, 1994 - torsdag 12. januar, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 12. januar, 1995 - fredag 13. januar, 1995
Reparation af bovtruster om natten i Halsskov, tre dobbeltture aflyst.

fredag 13. januar, 1995 - fredag 27. januar, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 27. januar, 1995
Tre dobbeltture ikke sejlet på grund af faglige møder.

fredag 27. januar, 1995 - tirsdag 31. januar, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 31. januar, 1995 - onsdag 1. februar, 1995
To dobbeltture ikke sejlet.

onsdag 1. februar, 1995 - søndag 19. marts, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 20. marts, 1995
Forsejlet fra Halsskov kl. 02.05, ankret fra kl. 05.47 til kl. 11.22, ankret fra kl. 12.20 til kl. 16.05, Nakskov ankomst kl. 18.20.

mandag 20. marts, 1995 - onsdag 5. april, 1995
Nakskov Skibs Entreprise.

onsdag 5. april, 1995 - torsdag 6. april, 1995
Forsejlet fra Nakskov kl. 19.30, Halsskov leje 3 ankomst kl. 06.35.

torsdag 6. april, 1995 - fredag 7. april, 1995
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 8. april, 1995 - torsdag 20. april, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 20. april, 1995
To dobbeltture ikke sejlet på grund af blokadevagter på klappen.

torsdag 20. april, 1995 - torsdag 3. august, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 3. august, 1995 - fredag 4. august, 1995
Reparation på oplæggerpladsen i Halsskov, tre dobbeltture aflyst.

fredag 4. august, 1995 - tirsdag 8. august, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 9. august, 1995
Forsejlet fra Halsskov kl. 00.58, Fredericia ankomst kl. 07.50.

onsdag 9. august, 1995
Fredericia værft.

onsdag 9. august, 1995 - torsdag 10. august, 1995
Forsejlet fra Fredericia kl. 21.45, Halsskov ankomst kl. 02.45.

torsdag 10. august, 1995 - mandag 28. august, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 28. august, 1995
Færgen oplagt i Halsskov for fejlsøgning på hovedtavle, to dobbeltture aflyst.

mandag 28. august, 1995 - fredag 3. november, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 3. november, 1995
Aflyst tre dobbeltture mellem kl. 15 og kl. 23 på grund af storm, færgen lå i Knudshoved og måtte køre med hovedmaskiner og azumither i hele perioden.

fredag 3. november, 1995 - tirsdag 7. november, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 7. november, 1995
Forsejlet fra Halsskov kl. 08.58, Fredericia ankomst kl. 14.30 i dokken.

tirsdag 7. november, 1995 - fredag 10. november, 1995
Fredericia værft.

fredag 10. november, 1995
Forsejlet fra Fredericia kl. 00.50, Halsskov leje 3 ankomst kl. 08.01.

fredag 10. november, 1995 - torsdag 16. november, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 16. november, 1995 - lørdag 18. november, 1995
9 dobbeltture aflyst i dette døgn på grund af storm, en dobbelttur gennemført, til søs natten efter.

lørdag 18. november, 1995 - mandag 4. december, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 4. december, 1995
Færgen sejlet tom fra Knudshoved direkte til oplæggerpladsen i Halsskov for reparation, 3½ dobbeltture aflyst.

mandag 4. december, 1995 - tirsdag 19. december, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 19. december, 1995
Reparerede i søen.

tirsdag 19. december, 1995 - onsdag 20. december, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 20. december, 1995
Sejlet tom fra Knudshoved til Halsskov på azimuth'er, repareret der hele dagen.

onsdag 20. december, 1995 - torsdag 21. december, 1995
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 21. december, 1995
Sejlet tom fra Knudshoved til Halsskov på azimuth'er, repareret der hele dagen.

torsdag 21. december, 1995 - søndag 28. januar, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 28. januar, 1996
Forsejlet fra Halsskov kl. 01.00, Nyborg ankomst kl. 02.16 for afprøvning af.

søndag 28. januar, 1996
Ro-Ro leje der, forsejlet fra Nyborg kl. 02.42, Halsskov ankomst kl. 03.47.

søndag 28. januar, 1996 - onsdag 7. februar, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 7. februar, 1996
Færgen fik bøjet sine skrueblade på begge bovtrustere på grund af is.

onsdag 7. februar, 1996 - lørdag 10. februar, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 10. februar, 1996 - tirsdag 13. februar, 1996
Oplagt på oplæggerpladsen i Halsskov på grund af is fra den 10. februar om morgenen til den 13. februar om morgenen.

tirsdag 13. februar, 1996 - mandag 19. februar, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 19. februar, 1996 - onsdag 21. februar, 1996
Oplagt på oplæggerpladsen i Halsskov på grund af reparation.

søndag 25. februar, 1996 - mandag 26. februar, 1996
Forsejlet fra Halsskov kl. 21.57, Fredericia ankomst kl. 05.20 i dokken.

mandag 26. februar, 1996
Fredericia værft.

mandag 26. februar, 1996 - tirsdag 27. februar, 1996
Forsejlet fra Fredericia kl. 21.58, Halsskov ankomst kl. 08.15.

tirsdag 27. februar, 1996 - søndag 21. april, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 21. april, 1996 - mandag 22. april, 1996
Forsejlet fra Halsskov kl. 22.12, ankret fra kl. 02.28 til kl. 05.33, Fredericia ankomst kl. 06.05 i dokken.

mandag 22. april, 1996 - fredag 26. april, 1996
Fredericia værft.

fredag 26. april, 1996
Forsejlet fra Fredericia kl. 00.22, Halsskov ankomst kl. 04.58.

fredag 26. april, 1996 - mandag 29. juli, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 21. maj, 1996 - søndag 25. februar, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 29. juli, 1996
Færgen maskinreparerede ved oplæggerpladsen i Halsskov om dagen, fem dobbeltture aflyst.

mandag 29. juli, 1996 - lørdag 3. august, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 3. august, 1996 - søndag 4. august, 1996
Reparation i Halsskov.

søndag 4. august, 1996 - fredag 4. oktober, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 4. oktober, 1996
To dobbeltture ikke sejlet på grund af brændt udstødsventil på hovedmotor cylinder B 2 med forhøjet udstødstemperatur til følge.

fredag 4. oktober, 1996 - tirsdag 15. oktober, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 15. oktober, 1996 - onsdag 16. oktober, 1996
Oplagt på oplæggerpladsen i Halsskov på grund af reparation, fem dobbeltture aflyst.

onsdag 16. oktober, 1996 - onsdag 6. november, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

onsdag 6. november, 1996 - torsdag 7. november, 1996
Syv dobbeltture aflyst som følge af blæst.

torsdag 7. november, 1996 - mandag 11. november, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 11. november, 1996
4 ½ dobbelttur ikke sejlet, sejlet fra Knudshoved til oplæggerpladsen i Halsskov tom, maskinrepareret der.

tirsdag 12. november, 1996 - onsdag 13. november, 1996
2 ½ dobbelttur ikke sejlet, sejlet fra Knudshoved til oplæggerpladsen i Halsskov tom, maskinrepareret der.

onsdag 13. november, 1996 - søndag 17. november, 1996
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 17. november, 1996 - onsdag 20. november, 1996
Maskinreparation på oplæggerpladsen i Halsskov.

onsdag 20. november, 1996 - søndag 26. januar, 1997
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 26. januar, 1997 - mandag 27. januar, 1997
Forsejlet fra Halsskov kl. 22.14, Svendborg ankomst kl. 01.28 i dokken.

mandag 27. januar, 1997 - torsdag 6. februar, 1997
I dok på Svendborg værft.

torsdag 6. februar, 1997
Vand i dokken kl. 16.20, forhalet ud af dokken kl. 17.50, fortøjet langs kaj kl. 18.10.

torsdag 6. februar, 1997 - lørdag 8. februar, 1997
Svendborg værft.

lørdag 8. februar, 1997
Forsejlet fra Svendborg kl. 15.15, Halsskov ankomst kl. 23.30.

søndag 9. februar, 1997 - tirsdag 11. februar, 1997
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 11. februar, 1997
Forsejlet fra Knudshoved kl. 12.09, Svendborg værft ankomst kl. 17.30 i dokken.

tirsdag 11. februar, 1997 - onsdag 12. februar, 1997
Svendborg værft.

onsdag 12. februar, 1997
Forsejlet fra Svendborg kl. 05.36, Halsskov leje 3 ankomst kl. 08.44.

onsdag 12. februar, 1997 - lørdag 8. marts, 1997
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 8. marts, 1997 - søndag 9. marts, 1997
Reparation ved Fæstningen i Korsør.

søndag 9. marts, 1997 - fredag 11. april, 1997
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

fredag 11. april, 1997
Tre dobbeltture ikke sejlet på grund af blæst, færgen lå i Knudshoved.

fredag 11. april, 1997 - torsdag 2. oktober, 1997
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

torsdag 2. oktober, 1997
Fire dobbeltture ikke sejlet på grund af kraftig vindstyrke i pejling 300 grader med 23 meter i sekundet, færgen lå i Halsskov.

torsdag 2. oktober, 1997 - søndag 2. november, 1997
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 2. november, 1997 - tirsdag 4. november, 1997
I fart som 3. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 4. november, 1997 - lørdag 8. november, 1997
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 9. november, 1997
Forsejlet fra Halsskov oplæggerkaj kl. 10.05, Svendborg ankomst kl. 13.30.

søndag 9. november, 1997 - mandag 10. november, 1997
Svendborg værft, blandt andet reparation af en indtrykning af bulben.

mandag 10. november, 1997
Forhalet fra kaj kl. 08.41, kl. 09.00 fortøjet i dok 3, kl. 09.36 står på klodserne, kl. 10.40 tør i dokken.

mandag 10. november, 1997 - mandag 1. december, 1997
I dok på Svendborg værft.

mandag 1. december, 1997
Påbegyndt uddokning kl. 04.45, kl. 05.28 fri af dokklodserne, kl. 05.43 fri af dokken, kl. 05.55 fortøjet langs værftets kaj.

mandag 1. december, 1997 - torsdag 4. december, 1997
Svendborg værft.

torsdag 4. december, 1997 - fredag 5. december, 1997
Forsejlet fra Svendborg kl. 19.42, Halsskov ankomst kl. 00.30.

fredag 5. december, 1997 - lørdag 24. januar, 1998
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

lørdag 24. januar, 1998
På grund af hård nordlig vind (21-25 sekundmeter) kunne Kraka ikke svaje ved afgang fra Knudshoved, hvorfor Heimdal, der var afgået fra Halsskov kl. 06.15 måtte returnere til Halsskov.

lørdag 24. januar, 1998 - tirsdag 28. april, 1998
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

tirsdag 28. april, 1998 - ca. onsdag 6. maj, 1998
Reparation i Halsskov.

ca. torsdag 7. maj, 1998 - lørdag 13. juni, 1998
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

søndag 14. juni, 1998
Udflugtssejlads.

søndag 14. juni, 1998
I fart som 1. bilfærge Halsskov-Knudshoved.

mandag 15. juni, 1998
Fra færgen, der efter afslutningssejladsen op under broen, lå i Revkrogen ved Halsskov blev der affyret et flot fyrværkeri som en del af "lukning af overfarten".

mandag 15. juni, 1998
Forsejlet fra Halsskov kl. 06.15, Fredericia dok II ankomst kl. 10.54, kl. 12.45 tør i dok.

mandag 15. juni, 1998 - søndag 21. juni, 1998
Fredericia værft.

søndag 21. juni, 1998
Fredericia værft, tilbageleveret til Mercandia rederiet.

1998
Forsejlet fra Fredericia til Halsskov.

1998 - mandag 5. juli, 1999
Oplagt i Halsskov færgehavn.

mandag 5. juli, 1999
Solgt til VICH 5359 A/S (TeleDanmark), København.

mandag 5. juli, 1999 - onsdag 4. august, 1999
Oplagt i Halsskov færgehavn.

onsdag 4. august, 1999
Anmeldt og registreret at skibet er solgt til VICH 5359 A/S (TeleDanmark), København.

onsdag 4. august, 1999 - mandag 23. august, 1999
Oplagt i Halsskov færgehavn.

mandag 23. august, 1999
Anmeldt at skibet overføres til DIS (Det Internationale Skibsregister).

mandag 23. august, 1999 - tirsdag 24. august, 1999
Oplagt i Halsskov færgehavn.

tirsdag 24. august, 1999
Registreret at skibet overføres til DIS (Det Internationale Skibsregister).

tirsdag 24. august, 1999 - onsdag 1. september, 1999
Oplagt i Halsskov færgehavn.

september, 1999 - april, 2000
Ombygget til kabellæggerskib ved Ørskov Skibsværft, Frederikshavn, kontraktpris 147 mio. kr.

onsdag 1. september, 1999 - torsdag 2. september, 1999
Forsejlet fra Halsskov til Frederikshavn (anden kilde siger 5 dage senere).

april, 2000
Forlod Frederikshavn for at sejle til Calais, og her laste kabler der skulle udlægges mellem Bermuda og Brasilien.

tirsdag 16. maj, 2000
Rederiet skifter navn til TDM Maritime Services A/S.

torsdag 29. juni, 2000
Solgt til Alcatel Submarine Networks Marine A/S, Ballerup, Danmark.

fredag 29. september, 2000
Anmeldt og registreret, at skibet er solgt til Alcatel Submarine Networks Marine A/S, Ballerup, Danmark for 29,3 mio Euro.

onsdag 11. august, 2004
Anmeldt solgt til Seacor Smit Offshore Worldwide Marine Singapore Telecom, Singapore. Hjemsted: Majuro, Marshall Island.

torsdag 12. august, 2004
Registreret solgt til Seacor Smit Offshore Worldwide Marine Singapore Telecom, Singapore. Hjemsted: Majuro, Marshall Island.

mandag 2. januar, 2017
Rapporteret ankommet til Alang-stranden i Indien for ophugning.

Kilder

Detaljerede oplysninger

Forskningsgruppen hos Dansk Færgehistorisk Selskab, især Alf Arvidsson, Brian Krause, Jørn-Bent Jensen, Morten Salicath, Peter Simonsen og Preben Jensen

Generelle informationer om Heimdal (ex. Mercandian Admiral II)

Oprettet: 26. marts 2023.