Værft: Helsingør Jernskibs- og maskinbyggeri, Helsingør, Danmark.
Nybygning nr. 259.
IMO nummer: 5160324.
Leveret: oktober, 1939.
Status: Ophugget.
Rederier
Rederiet Ocean (J. Lauritzen), København, Danmark (1. oktober, 1939 - 29. december, 1941)
Flota Mercante del Estado, Buenos Aires, Argentina (29. december, 1941 - 4. september, 1946)
Rederiet Ocean (J. Lauritzen), København, Danmark (4. september, 1946 - 1. oktober, 1965)
Bremer Seebäderdienst (D. Ollmann), Bremen, Tyskland (1. oktober, 1965 - 1982)
D. Ollmann Seeverkehr mbH & Co. KG, Bremen, Tyskland (1982 - august, 1985)
Hændelser og særlige begivenheder
mandag 29. december, 1941
Indian Reefer blev solgt Flota Mercante del Estado med option om tilbagekøb. Denne option blev udnyttet efter krigen.
oktober, 1965 - maj, 1966
Ombygget til passagerskib hos T. Mariotti i Genova.
Solgt til ophugning i Bremen.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
OZEK (1. oktober, 1939 - 29. december, 1941)
OZEK (4. september, 1946 - 1. oktober, 1965)
Flag
| Danmark (1. oktober, 1939 - 29. december, 1941) |
| Argentina (29. december, 1941 - 4. september, 1946) |
| Danmark (4. september, 1946 - 1. oktober, 1965) |
| Tyskland (1. oktober, 1965 - august, 1985) |
Hjemsteder
Esbjerg (1. oktober, 1939 - 9. april, 1940)
København (9. april, 1940 - 29. december, 1941)
Buenos Aires (29. december, 1941 - 4. september, 1946)
København (4. september, 1946 - 15. august, 1953)
Esbjerg (15. august, 1953 - 1. oktober, 1965)
Bremen (1. oktober, 1965 - august, 1985)
Dimensioner
Længde: 113,99 m, Bredde: 15,7 m, Dybgang: 5,2 m
Tonnage
BRT: 2815, NRT: 1558, DW: 3400 (1939)
BRT: 4390, NRT: 1982 (1966)
Kapacitet
1900 passagerer (1966)
Fart
Fart: 15 knob
Maskineri
2 stk. B&W diesel, 3700 bhk
2 stk. propel
Billeder af Rio Gallegos
Roland von Bremen
Oprettet: 30. november 2011.