Værft: J. Ring Andersen, Svendborg, Danmark.
Leveret: 13. december, 1941.
Status: Ukendt, sandsynligvis ophugget.
Rederier
Det danske søværn, Danmark (13. december, 1941 - 8. november, 1956)
Sundfarten, København, Danmark (november, 1956 - forår 1959)
Charter: Adolf Kruse u. Allgemeine Flensburger Autobus-Gesellschaft mbH, Flensburg, Tyskland (1958 - forår 1959)
Adolf Kruse u. Allgemeine Flensburger Autobus-Gesellschaft mbH, Flensburg, Tyskland (forår 1959 - 1962)
Allgemeine Flensburger Autobusgesellschaft A.F.A.G. Turger & Co. Und Adolf Kruse, Flensburg, Tyskland (1962 - 17. oktober, 1966)
Willy Freter, Heiligenhafen, Tyskland (17. oktober, 1966 - 1967)
Georg Hampel, Kiel, Tyskland (1967 - 1968)
Willy Freter, Heiligenhafen, Tyskland (1968 - 197?)
Godske Hansen Sund Reederei, Heiligenhafen, Tyskland (19?? - 1994)
Ukendt ejer, Bremerhaven, Tyskland (1994 - 21. april, 1996)
G. Nørgaard, København, Danmark (21. april, 1996 - 199?)
Foreningen Strynøs venner (?), København, Danmark (199? - ?)
Hændelser og særlige begivenheder
Lå i Heiligenhafen i meget dårlig stand.
Foreningen Strynøs Venner blev oprettet med det formål at hjemtage MS10 for restaurering. Det er uvist, hvor langt planerne kom, men tilsyneladende eksisterer skibet ikke længere.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
OVLK (13. december, 1941 - april, 1959)
OUVE (november, 1956 - april, 1959)
Flag
| Danmark (13. december, 1941 - april, 1959) |
| Tyskland (april, 1959 - 19??) |
Hjemsteder
København (november, 1956 - april, 1959)
Flensburg (april, 1959 - 1966)
Heiligenhafen (1966 - 1994)
Dimensioner
Længde: 23,5 m, Længde overalt: 24,38 m, Bredde: 4,6 m, Dybgang: 1,50 m
Tonnage
BRT: 54, NRT: 19
Kapacitet
130 passagerer (1957)
Fart
Fart: 10,5 knob
Maskineri
1 stk. 6-cylindret 6-S-180B6 Møller & Jochumsen diesel, 250 hk (1941 - )
1 stk. propel
Skrog
træ, eg
Oprettet: 12. december 2011. Senest revideret: 2. september 2013.