Lossi 103

Værft: Parkano OY, Finland.
Nybygning nr. 175.

Leveret: 1979.

Navne

Lautta nro:103 Kairala (1979 - 1987)
Lautta nro:103 (1987 - 1995)
Lossi 103 (1995 - marts, 2002)
Hammarby Sjöstad I (marts, 2002 - 15. juli, 2002)
Lotten av Hammarby Sjöstad (15. juli, 2002 - )

Ruter

Kairala øst - Kairala vest (1979 - 1987)
Lumabryggan - Barnängsbryggan (Hammarbykanalen) (juli, 2002 - 1. januar, 2005)
Lumabryggan - Barnängsbryggan (Hammarbykanalen) (23. maj, 2005 - )

Rederier

Tieliikelaitos, Helsinki, Finland (1979 - 1995)
Kaj Ohlin, Finland (1995 - marts, 2002)
Hans-Ingvar Möller, Stockholm, Sverige (marts, 2002 - 15. juli, 2002)
Rederi AB Ballerina, Stockholm, Sverige (15. juli, 2002 - 23. maj, 2005)
Ressel Consulting AB, Stockholm, Sverige (23. maj, 2005 - december, 2006)
Ressel Rederi AB, Stockholm, Sverige (december, 2006 - )

Hændelser og særlige begivenheder

2002
Ombygget ved Högmarsö Varv, Furusund. Stort set kun skroget blev genanvendt.

sommeren 2020 - onsdag 26. august, 2020
Ombygget til hybrid diesel batteridrift med en batteripakke bestående af brugte elbils-batterier.

Supplerende oplysninger

Kendingssignal

SIWT ( - 2002)

Flag

Finland's flagFinland's flag
Finland (1979 - 2002)
Sverige's flagSverige's flag
Sverige (2002 - )

Hjemsted

Stockholm (2002 - )

Dimensioner

Længde overalt: 19,92 m, Bredde: 6,86 m, Dybde: 1,6 m (2002)

Tonnage

BT: 49, NT: 14 (2002)

Kapacitet

80 passagerer (2002)
120 passagerer (2005)

Fart

Fart: 10 knob (2002)

Maskineri

2 stk. diesel (1979 - marts, 2002)
2 stk. Deutz diesel, 266 hk (marts, 2002 - 2020)
2 stk. Deutz diesel, 200 hk (2020 - )
2 stk. elmotor (2020 - )
kabeltrukket (1979 - 2002)

AIS

Hvor er Lotten av Hammarby Sjöstad nu?

Billeder af Lossi 103

Oprettet: 7. juni 2008. Senest revideret: 26. august 2022.