Værft: Motala Verkstad, Motala, Sverige.
Nybygning nr. 369.
Leveret: 1885.
Rederier
James Dickson & Co/Trävarubolaget Svartvik, Svartvik, Sverige (1885 - 1919)
Trävaru AB Svartvik, Svartvik, Sverige (1919 - 1937)
Sunds AB, Sundsvall, Sverige (1937 - 1954)
Svenska Cellulose AB, Sundsvall, Sverige (1954 - 14. juli, 1969)
Partrederi v/ Henry Asker, Stora Askerön, Sverige (14. juli, 1969 - 1979)
HB Visingsöbåtarnas Rederi Moberg & Johannson, Visingsö, Sverige (1979 - 1980)
Rederibolaget Sagana, Mollösund, Sverige (1980 - 1981)
Tjörns Kommun, Tjörn, Sverige (1981 - 9. august, 1999)
Till Sjöss AB, Karlstad, Sverige (9. august, 1999 - 31. december, 2003)
Rederi Vänertrafik AB (Till Sjöss AB), Karlstad, Sverige (31. december, 2003 - 1. juli, 2010)
Solstadens Sjöfart AB, Karlstad, Sverige (1. juli, 2010 - 17. april, 2014)
Göteborgs & Bohusläns Rederi AB, Göteborg, Sverige (17. april, 2014 - 15. september, 2016)
Kulturbåtarna AB, Göteborg, Sverige (15. september, 2016 - 2018)
Harstena Turistservice (Magnus Lindkvist), Harstena, Sverige (29. november, 2018 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Kulturbåtarna AB gik konkurs.
torsdag 29. november, 2018
Solgt på auktion til Harstena Turistservice efter konkurs.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
SGFO (19?? - )
Flag
Hjemsted
Karlstad (1999 - )
Dimensioner
Længde overalt: 18,90 m, Bredde: 4,45 m, Dybgang: 1,90 m (1855)
Længde overalt: 23,44 m, Bredde: 4,69 m, Dybgang: 2,20 m (1979)
Tonnage
BRT: 40, NRT: 15 (1885)
BRT: 63, NRT: 18 (1979)
Kapacitet
73 passagerer (1979)
Fart
Fart: 9 knob (1979)
Maskineri
2 stk. Motala Verkstads dampmaskine, 100 hk (1885 - 1955)
1 stk. Scania diesel, 300 hk (1955 - 1979)
1 stk. DSI 11 M01 Scania diesel, 275 hk (1979 - )
1 stk. propel
Oprettet: 11. maj 2015. Senest revideret: 23. februar 2019.