Værft: Lindholmens Mekaniska Verkstad, Göteborg, Sverige.
Nybygning nr. 313.
Leveret: 11. juni, 1884.
Status: Ophugget.
Navne
Helsingborg (11. juni, 1884 - 22. april, 1912)
Landskrona (22. april, 1912 - 10. september, 1918)
Grenaa (10. september, 1912 - 2. maj, 1923)Rederier
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (11. juni, 1884 - 31. marts, 1900)
Dampskibsselskabet Øresund A/S (DSØ), København, Danmark (31. marts, 1900 - 10. september, 1918)
Aktieselskabet Dampskibsselskabet Fornæs (O. L. Lassen), København, Danmark (10. september, 1918 - 4. september, 1919)
Aktieselskabet Dampskibsselskabet Oregon (Brødrene Bartholdy), København, Danmark (4. september, 1919 - 2. maj, 1923)
Otto Emanuel Møllnitz, København, Danmark (2. maj, 1923)
Hændelser og særlige begivenheder
Bilbrev udstedt.
Registreret i Henhold til Lovens §69.
mandag 31. december, 1894
Maal Bevis udstedt, København.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Skøde for salg til Aktieselskabet Dampskibsselskabet Øresund. Anmeldt 5. april, registreret 6. april.
Videresolgt til ophugning hos H. Diederichsen, Kiel.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NVFQ (11. juni, 1884 - 2. maj, 1923)
Flag
| Danmark (11. juni, 1884 - 2. maj, 1923) |
Hjemsted
København (11. juni, 1884 - 2. maj, 1923)
Dimensioner
Længde overalt: 45,7 m, Bredde: 6,2 m, Dybgang: 2,9 m
Tonnage
BRT: 180, NRT: 101, DW: 68
BRT: 143,88, NRT: 83,40 (1894)
Kapacitet
635 passagerer, 30 køjepladser
Fart
Fart: 11 knob
Maskineri
1 stk. 4-cylindret compound dampmaskine, 240 ihk
1 stk. fastbladet propel
Billeder af Grenaa
Helsingborg
Helsingborg
Landskrona
Grenaa
Oprettet: 13. august 2015. Senest revideret: 5. januar 2019.