Værft: Burmeister & Wain Skibsværft A/S, København, Danmark.
Nybygning nr. 672.
Søsat: 30. september, 1943.
Leveret: 23. august, 1945.
Status: Ophugget.
Rederier
Et Interessentskab best. af Dampskibsselskabet Ove Skou A/S og Dampskibsselskabet af 1937 A/S, Frederiksberg, Danmark (23. august, 1945 - 13. april, 1951)
Polskie Linie Oceaniczne (Polish Ocean Line, PLO), Gdynia, Polen (13. april, 1951 - 1975)
Albany Shipping Co. Ltd., Piræus, Grækenland (1975 - 1980)
Elafina Shipping, Piræus, Grækenland (1980 - 1984)
Hændelser og særlige begivenheder
Benny Skou kunne godt have været færdiggjort hurtigere, men på grund af materialemangel (frygt for tysk beslaglæggelse) trak færdiggørelsen ud til efter krigen.
Sat på stranden i Karachi, Pakistan, for ophugning.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
OWQG (23. august, 1945 - 13. april, 1951)
Flag
| Danmark (23. august, 1945 - 13. april, 1951) |
| Polen (13. april, 1951 - 1975) |
| Grækenland (1975 - 1980) |
| Malta (1980 - 1984) |
Hjemsteder
København (23. august, 1945 - 13. april, 1951)
Piræus (1975 - 1980)
Valletta (1980 - 1984)
Dimensioner
Længde: 111 m, Bredde: 17 m, Dybgang: 7 m
Tonnage
BRT: 3765, NRT: 2168, DW: 7000
Kapacitet
12 passagerer, 12 køjepladser
Fart
Servicefart: 14,5 knob, Topfart: 16 knob
Maskineri
1 stk. 862-VTF-115 B&W diesel, 5000 ihk
1 stk. propel
Billeder af Ionian Wind
Benny Skou
Benny Skou
Benny Skou
Oprettet: 9. oktober 2016.