Kan du hjælpe?
Der mangler væsentlige oplysninger om anvendelse og historie. Kan du hjælpe med informationer, må du gerne give besked til faergelejet.dk, f.eks. ved at sende en mail til
Rederier
Partrederi (Henning Nielsen, Købmand, N. Troensegaard, Skibsreder, P. Troensegaard, Skibsbygmester), Svendborg, Danmark (14. juli, 1875 - 16. juli, 1880)
Partrederi (Henning Nielsen, Købmand; N. Troensegaard, Skibsreder; P. Troensegaard, Skibsbygmester; J. L. Knudsen, Overretssagfører; N. M. Frandsen, Restauratør), Svendborg, Danmark (16. juli, 1880 - 30. juli, 1885)
Partrederi (Carl Frandsen, Skomagermester, Niels Jensen, Mægler, J. L. Knudsen, Overretssagfører), Svendborg, Danmark (1885 - 1891)
Partrederi (M. P. Lindtner, Skibsfører, A. Hybel Rasmussen, Skomager, P. P. Petersen, Skibsreder, Niels Jensen, Mægler, J. L. Knudsen, Overretssagfører), Svendborg, Danmark (25. maj, 1886 - 188?)
Christensen & Co., Svendborg, Danmark (188? - 1891)
Aktieselskabet Sunddamperne, Svendborg, Danmark (1891 - 1899)
Sydfyenske Dampskibsselskab A/S (SFDS), Svendborg, Danmark (1899 - 1926)
Rasmus Hansen Petersen Johansen, Sønderborg, Danmark (1926 - )
Supplerende oplysninger
Kontrolnummer
P 507 (1926)
Kendingssignal
NRPH (1875 - 19??)
Flag
Hjemsted
Svendborg (1875 - 1926)
Dimensioner
Længde: 12,3 m, Bredde: 3,5 m, Dybgang: 1,2 m (1975)
Længde: 12,9 m, Bredde: 3,5 m, Dybgang: 1,5 m (1976)
Tonnage
BRT: 19,6, NRT: 11,81 (1875)
BRT: 19,6, NRT: 7,55 (1976)
Kapacitet
150 passagerer
Maskineri
1 stk. dampmaskine, 42 ihk (1875 - 1926)
1 stk. Houmøller petroleumsmotor, 30 ihk (1926 - )
1 stk. fastbladet propel
Skrog
træ, eg, fyr
Oprettet: 27. august 2016. Senest revideret: 5. januar 2018.