Værft: Workman, Clark & Co. Ltd. Belfast, Irland.
Nybygning nr. 50.
Søsat: 16. april, 1887.
Leveret: 26. maj, 1887.
Status: Ophugget.
Navne
Clandeboye (26. maj, 1887 - 10. maj, 1889)Gjedser (10. maj, 1889 - 2. november, 1913)
Volker (2. november, 1913 - 1928)
Rederier
Belfast, Bangor & Larne Steamboat Co., Belfast, Irland (26. maj, 1887 - 10. maj, 1889)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (10. maj, 1889 - 31. marts, 1900)
Dampskibsselskabet Øresund A/S (DSØ), København, Danmark (31. marts, 1900 - 24. maj, 1904)
Otto Jonasson, Hamburg, Tyskland (24. maj, 1904 - 2. november, 1913)
Zentralverein Deutscher Rheder, Hamburg, Tyskland (2. november, 1913 - september, 1918)
Werner Schumann, Geestemünde, Tyskland (september, 1918 - 1928)
Hændelser og særlige begivenheder
Solgt til DFDS. Prøvetur og overtagelse 10. maj, registreret 31. maj.
Anmeldt og registreret solgt til Otto Jomasson i Hamburg for ophugning. Blev dog i stedet indrettet til beboelse.
Ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NBQF (31. maj, 1889 - 24. maj, 1904)
Flag
| Storbritannien (26. maj, 1887 - 10. maj, 1889) |
| Danmark (25. maj, 1889 - 10. maj, 1904) |
| Tyskland (24. maj, 1904 - 1928) |
Hjemsteder
Belfast (26. maj, 1887 - 31. maj, 1889)
København (31. maj, 1889 - 24. maj, 1904)
Dimensioner
Længde: 69,1 m, Bredde: 7,3 m, Dybgang: 1,8 m, Dybde: 2,5 m
Tonnage
BRT: 419, NRT: 201
Kapacitet
1100 passagerer
Fart
Fart: 16 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 1250 ihk
2 stk. sidehjul
Billeder af Clandeboye
Gjedser
Oprettet: 25. juni 2021. Senest revideret: 31. august 2023.