Værft: Jinling Shipyard, Nanjing, Kina.
Nybygning nr. JLZ8180222.
IMO nummer: 9865685.
Bestilt: 4. juli, 2018.
Kølstrakt: 3. juli, 2020.
Søsat: 10. november, 2020.
Leveret: 7. marts, 2022.
Hændelser og særlige begivenheder
torsdag 11. november, 2021 - onsdag 24. november, 2021
Prøvesejlads.
fredag 11. marts, 2022 - fredag 18. marts, 2022
Forsejlet fra Yangzhou til Singapore red.
Flyttet til red ud for Kampung Sungai Rengit.
Ankom til Colombo red.
Ankom til Suez.
Passeret gennem Suez-kanalen.
Ophold i Algeciras for bunkring
Ankom til Trelleborg. Forsejlet videre til Travemünde.
I fart fra Travemünde.
onsdag 17. januar, 2024 - torsdag 18. januar, 2024
Kort efter afgang fra Travemünde sidst på aftenen udbrød der brand i maskinrummet på Nils Holgersson. Branden blev slukket med brandslukningssystemet om bord, og omkring kl. 08 var færgen tilbage i Travemünde, assisteret af bugserbåde.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
DKLZ2 (7. marts, 2022 - )
Flag
| Tyskland (7. marts, 2022 - ) |
Hjemsted
Rostock (7. marts, 2022 - )
Dimensioner
Længde: 217,8 m, Længde overalt: 229,4 m, Bredde: 31 m, Dybgang: 6,7 m, Dybde: 9,5 m
Tonnage
BT: 56138, NT: 30869, DW: 11000
Kapacitet
800 passagerer, 800 køjepladser, 886 personbiler, 4600 lanemeter
Maskineri
4 stk. (2 x 6L51/60DF + 2 x 8L51/60DF) MAN Dual Fuel (LNG og diesel) hovedmaskine, 29400 kW
4 stk. 9L20DF Wärtsila Dual Fuel (LNG og diesel) generatormaskine
2 stk. propel med justerbare skrueblade
2 stk. tværpropel i bov
Billeder af Nils Holgersson
Nils Holgersson
Oprettet: 13. marts 2022. Senest revideret: 2. februar 2024.