Værft: Schichau Seebeckwerft AG, Bremerhaven, Tyskland.
Nybygning nr. 2255.
IMO nummer: 7360681.
Søsat: 28. september, 1974.
Leveret: 18. december, 1974.
Navne
Søsat som: Kattegat II (28. september, 1974)
Kalle III (18. december, 1974 - juli, 1983)
The Viking (juli, 1983 - maj, 1989)
Wasa Prince (maj, 1989 - 31. maj, 1991)
Peder Olsen (31. maj, 1991 - 3. januar, 2000)
Moby Lally (3. januar, 2000 - 20. januar, 2017)Moby Baby Two (20. januar, 2017 - )
Ruter
Juelsminde - Kalundborg (20. december, 1974 - 4. juni, 1983)
Ramsgate - Dunkerque (17. juli, 1983 - 7. januar, 1989)
Holyhead - Dublin (januar, 1989 - marts, 1989)
Vaasa - Umeå (maj, 1989 - december, 1989)
Ramsgate - Dunkerque (27. december, 1989 - april, 1990)
Vaasa - Umeå (27. april, 1990 - 1991)
Rønne - København (3. juni, 1991 - 29. oktober, 1999)
Rønne - Ystad (3. juni, 1991 - 29. oktober, 1999)
Rønne - Mukran (3. juni, 1991 - 29. oktober, 1999)
Rønne - Swinoujscie (24. juni, 1998 - 2. september, 1998)
Genova - Bastia (1. juni, 2000 - 11. september, 2000)
Portoferraio - Piombino (september, 2000 - 2004)
Livorno - Bastia (2004 - 2013)
Piombino - Portoferraio (2013 - )
Rederier
Jydsk Færgefart A/S, Danmark (18. december, 1974 - 1981)
K/S Difko XVI, Danmark (8. januar, 1981 - 1991)
Bareboat charter: Juelsminde-Kalundborg Linien A/S, Kalundborg, Danmark (januar, 1981 - juni, 1983)
Bareboat charter: Rederi AB Sally, Finland (juni, 1983 - 7. januar, 1983)
Bareboat charter: Effoa Oy, Helsinki, Finland (1989 - 1991)
Effoa Oy, Helsinki, Finland (1991 - 13. februar, 1991)
Difko Leasing A/S, Danmark (13. februar, 1991 - 31. januar, 1997)
Bareboat charter: Statsvirksomheden Bornholmstrafikken, Rønne, Danmark (maj, 1991 - oktober, 1991)
United Container Systems (UCS) A/S, Danmark (31. januar, 1997 - 10. august, 1999)
Foras Ship Lease A/S, Danmark (10. august, 1999 - 3. januar, 2000)
FION S.p.A., Italien (3. januar, 2000)
Navigazione Arcipelago Maddalenino S.p.A (Nav.Ar.Ma) (Moby), Cagliari, Italien (3. januar, 2000 - 2001)
Moby S. p. A., Italien (2001 - 20. januar, 2017)
Hændelser og særlige begivenheder
Ombygget før indsatsen på Kanalen. The Viking blev blandt andet forsynet med en toldfri butik og fik monteret stabilisatorer.
fredag 29. oktober, 1999 - november, 1999
Oplagt i Rønne.
november, 1999 - januar, 2000
Oplagt i Fredericia.
Afsejlede fra Fredericia.
Ankom til Livorno, Italien.
Supplerende oplysninger
Design
Knud E. Hansen A/S
Kendingssignaler
OVQL (1974 - 1982)
OVJQ (1. februar, 1991 - 3. januar, 2000)
IBMU (3. januar, 2000 - )
Flag
| Danmark (1974 - 1982) |
| Finland (1991 - 1. februar, 1991) |
| Danmark (1. februar, 1991 - 3. januar, 2000) |
| Italien (3. januar, 2000 - ) |
Hjemsteder
Kalundborg (1974 - 1983)
Rønne (20. februar, 1991 - 3. januar, 2000)
Napoli (3. januar, 2000 - )
Dimensioner
Længde overalt: 118,1 m, Bredde: 18,5 m, Dybgang: 4,75 m
Tonnage
BRT: 4371, NRT: 2273, DW: 1453
Kapacitet
1500 passagerer, 112 køjepladser, 370 personbiler (1974)
1200 passagerer, ? køjepladser, 330 personbiler (1983)
1150 passagerer, ? køjepladser, 300 personbiler (2000)
Fart
Servicefart: 21 knob
Maskineri
2 stk. 12-cylindret V6V 40/54 MAN diesel, 13400 bhk
2 stk. propel med justerbare skrueblade
1 stk. tværpropel i bov
Stabilisatorer
2 stk. finne-stabilisator (en i hver side) (juli, 1983 - )
Oprettet: 21. februar 2009. Senest revideret: 2. december 2018.