Dronning Ingrid

Detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder

Generelle informationer om Dronning Ingrid

Denne side indeholder en detaljeret liste med hændelser og særlige begivenheder for Dronning Ingrid. For at se generelle informationer om færgen samt billeder, klik på linken herover.

onsdag 29. marts, 1978
Kontraheret ved Helsingør værft som nybygning nr. 418.

tirsdag 29. august, 1978
Køllægning.

tirsdag 29. august, 1978 - onsdag 8. august, 1979
Skroget bygges på bedding.

onsdag 8. august, 1979
Navngivet Dronning Ingrid og søsat fra Helsingør værft kl. 12.20.

onsdag 8. august, 1979 - onsdag 9. april, 1980
Færgen bygget færdig.

onsdag 9. april, 1980
Afprøvet hjælpemotorer.

onsdag 9. april, 1980 - lørdag 26. april, 1980
Afsluttende byggeri, klargøring til sejlads til Aalborg.

lørdag 26. april, 1980
Forsejlet fra Helsingør kl. 09.00 til Aalborg værft.

søndag 27. april, 1980
Ankommet til Aalborg værft for dokning (Helsingør's dok kunne ikke tage færgen).

søndag 27. april, 1980 - lørdag 10. maj, 1980
Aalborg værft, for bundbehandling i 2 uger.

lørdag 10. maj, 1980 - søndag 11. maj, 1980
Planlagt sejlads på 35 timer fra Aalborg til Helsingør (søprøver undervejs).

søndag 11. maj, 1980 - onsdag 14. maj, 1980
Færgen færdiggjort ved Helsingør værft.

onsdag 14. maj, 1980
Forreste 4 hovedmotorer kører.

onsdag 14. maj, 1980 - lørdag 17. maj, 1980
Færgen færdiggjort ved Helsingør værft.

lørdag 17. maj, 1980
Agterste 2 hovedmotorer kører.

lørdag 17. maj, 1980 - fredag 27. juni, 1980
Færgen færdiggjort ved Helsingør værft.

lørdag 28. juni, 1980
Færgen præsenteret for publikum i Helsingør.

lørdag 28. juni, 1980 - søndag 29. juni, 1980
Forsejlet fra Helsingør kl. ca. 18 til Nyborg, ankomst kl. 13.18.

søndag 29. juni, 1980
Forsejlet fra Nyborg kl. 16.10, Korsør ankomst kl. 17.24.

søndag 29. juni, 1980 - onsdag 9. juli, 1980
Lå i Korsør leje 4 for udbedring af mangler før DSB ville overtage færgen.

onsdag 9. juli, 1980
Ud på prøvesejlads fra kl. 09.13 til kl. 15.05.

onsdag 9. juli, 1980 - mandag 21. juli, 1980
Lå i Korsør leje 4 for udbedring af mangler før DSB ville overtage færgen.

mandag 21. juli, 1980
Kl. 17.50 blev færgen overtaget af DSB, pris 193.709.000 danske kroner.

mandag 21. juli, 1980 - tirsdag 29. juli, 1980
Lå i Korsør leje 4 for instruktion af besætninger.

tirsdag 29. juli, 1980
Afprøvning af hydraulik og færgelejer, Korsør afgang kl. 10.38, Nyborg ankomst kl. 12.15, Nyborg afgang kl. 15.06, Korsør ankomst kl. 16.51.

tirsdag 29. juli, 1980 - tirsdag 5. august, 1980
Lå i Korsør leje 4 for instruktion af besætninger.

tirsdag 5. august, 1980
Første dobbelttur Korsør afgang kl. 13.37, Nyborg ankomst kl. 15.09, Nyborg afgang kl. 16.11, Korsør ankomst kl. 17.25 (indøvelssessejlads med godsvogne).

onsdag 6. august, 1980 - fredag 8. august, 1980
I fart som 9. færge Korsør-Nyborg (indøvelssessejlads med godsvogne).

lørdag 9. august, 1980 - søndag 10. august, 1980
Lå i Korsør leje 4.

mandag 11. august, 1980 - lørdag 16. august, 1980
I fart som 9. færge Korsør-Nyborg (indøvelssessejlads med godsvogne).

søndag 17. august, 1980
Lå i Korsør leje 4.

mandag 18. august, 1980 - onsdag 20. august, 1980
I fart som 9. færge Korsør-Nyborg (indøvelssessejlads med godsvogne).

onsdag 20. august, 1980
Præsentationssejlads for indbudte gæster (presse, politikere m.m.), Korsør afgang kl. 11.24, Nyborg ankomst kl. 14.10, Nyborg afgang kl. 14.37, Korsør ankomst kl. 15.41.

onsdag 20. august, 1980 - torsdag 21. august, 1980
I fart som 9. færge Korsør-Nyborg (indøvelssessejlads med godsvogne).

torsdag 21. august, 1980
Præsentationssejlads for medarbejdere fra Korsør samtidig med indøvelssessejlads med godsvogne.

fredag 22. august, 1980
Præsentationssejlads for medarbejdere fra Nyborg samtidig med indøvelssessejlads med godsvogne.

lørdag 23. august, 1980
Sejlet som "showboat" for medarbejdere (DSB-bladets arrangement).

lørdag 23. august, 1980 - torsdag 28. august, 1980
I fart som 9. færge Korsør-Nyborg (indøvelssessejlads med godsvogne).

torsdag 28. august, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg, første tur med passagerer var Korsør afgang kl. 8.27, Nyborg ankomst kl. 9.31, Nyborg af kl. 9.59, Korsør ankomst kl. 10.59.

torsdag 28. august, 1980 - torsdag 4. september, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 4. september, 1980
Kollision med ukendt genstand.

torsdag 4. september, 1980 - søndag 7. september, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 7. september, 1980
På strømmen for dykkerundersøgelse fra kl. 06.07 til kl. 09.08 for at få dykkerundersøgt skibsbund, ror og skruer efter kollisionen 4. september, ingen skade på skrog.

søndag 7. september, 1980 - søndag 12. oktober, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 12. oktober, 1980 - mandag 13. oktober, 1980
Oplagt i Nyborg fra 12. oktober kl. 21.29 til 13. oktober kl. 13.01 da broklap ikke kunne løftes.

mandag 13. oktober, 1980 - onsdag 15. oktober, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 15. oktober, 1980
Oplagt i Nyborg fra kl. 01.56 til kl. 06.52.

onsdag 15. oktober, 1980 - mandag 20. oktober, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 20. oktober, 1980 - tirsdag 21. oktober, 1980
På færgetur 192 fra Nyborg kl. 21.55 returneredes til Nyborg med ankomst kl. 22.41, hvorefter færgen blev liggende til tur 594 kl. 03.58, turene 7181-592-595 ikke udført.

tirsdag 21. oktober, 1980 - torsdag 23. oktober, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 23. oktober, 1980
Dobbeltturen 135-140 udgået, da der blev svejset rør i forreste styremaskine.
Skrivelse fra færgen: Styremaskinehavari. På tur 113 afgang Korsør kl. 08.23 konstateredes kl. cirka 08.50 revne i trykolierør til forreste styremaskine, cirka 30 millimeter cirkulær mod flange på selve styremaskinen. Der returneredes til Korsør med midtstillingspumpen alene i drift. Efter ankomst Korsør kl. cirka kl. 10.50 blev revnen svejst af smed Henningsen, efter samråd med ACTA og skibsmaskinchef. Styremaskinen meldt klar kl. 13.40.

torsdag 23. oktober, 1980 - lørdag 25. oktober, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 23. oktober, 1980 - lørdag 25. oktober, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 25. oktober, 1980
På tur 104 Nyborg afgang kl. 06.55 returnerede færgen til Nyborg ankomst kl. 08.47 hvorefter færgen blev liggende til kl. 13.04, turene 113-120-135 ikke udført.
Skrivelse fra færgen: På grund af klapbesværligheder i leje 4 i Korsør returnerede færge 104 dags dato til Nyborg, hvortil man ankom kl. 08.45. Færgens passagerer, cirka 265, blev overført til motorfærgen Dronning Margrethe II, som afgik fra Nyborg kl. 08.56. Passagererne blev underrettet om, at de ombord i motorfærgen Dronning Margrethe II kunne få serveret en kop kaffe med brød på DSB's regning.

lørdag 25. oktober, 1980 - søndag 16. november, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 17. november, 1980 - tirsdag 18. november, 1980
Reparation i Korsør fra 16. november kl. 23.18 til 18. november 22.37 af defekt bovport.
Skrivelse fra færgen: Bovporthavari. Søndag aften den 16. november, tur 187 kl. 21.30, ved indløb til Nyborg blev der fra fordæk varskoet om usædvanlig støj fra bagbord portløftecylinder, medens porten blev løftet. Fejlen blev fundet ved cylinderens øverste del. En 15 centimeter tyk aksel, der bærer den ene halvdel af den 80 tons tunge bovport var delvis fastgået. På tur 192 blev systemet smurt, men ingen ændring. Vagthavende navigatør og civilingeniør i Rederikontoret blev underrettet. Smedemester V. Henningsen blev tilkaldt og har arbejdet i nat. KL 03.00 den 17. november toges følgende action: Oplægningen af færgen i reservelejet i Korsør. Bestilt reservedel hos Stenhøj Hydraulik Næstved. Smedemester V. Henningsen fremstiller ny aksel. Overstyrmand og daghold fra Dronning Ingrid sejler Fyn dag. Maskinmestre herfra klargør motorfærgen Fyn. Rørevagt ombord kl. 07.15. Antagelig reparationstid 24 timer..

tirsdag 18. november, 1980 - onsdag 19. november, 1980
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 19. november, 1980 - lørdag 22. november, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 23. november, 1980
Maskinreparation i Korsør, turene 113-120 ikke udført.

søndag 23. november, 1980 - lørdag 20. december, 1980
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 21. december, 1980
Reparation i Korsør.

søndag 21. december, 1980 - torsdag 1. januar, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 1. januar, 1981
På tur 152 Nyborg afgang kl. 15.54 returneret til Nyborg, turene 163-164-187-192 aflyst, sejlet tur 180-1593, tur 1502-595 aflyst, færgen på strømmen.
Skrivelse fra færgen: Aflysning af sejlads på grund af vejrforhold. På grund af vejret aflystes færge 152-163-164, vind VestNordVest, 22-25 sekundmeter, genoptog sejlads med tur 180, Nyborg afgang kl. 21.16.

torsdag 1. januar, 1981 - søndag 18. januar, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 18. januar, 1981
Maskinnedbrud, turene 113-120-135-140-163-164 ikke udført.

søndag 18. januar, 1981 - mandag 26. januar, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 26. januar, 1981
Kompasrettet.

mandag 26. januar, 1981 - lørdag 2. maj, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 2. maj, 1981
Ud af fart kl. 05.05, forhalet fra kl. 05.45, ankom Stena-lejet i Korsør kl. 06.35.

lørdag 2. maj, 1981 - mandag 4. maj, 1981
Planlagt reparation i Stena-lejet i Korsør, herunder gennemført udskiftning af lejer ved løftecylindre for bovport.

mandag 4. maj, 1981
Forhalet fra kl. 10.25, ankom lejet kl. 11.23, i fart kl. 11.38.

mandag 4. maj, 1981 - lørdag 9. maj, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 9. maj, 1981 - søndag 10. maj, 1981
Gennemført bundrensning til søs, lejet afgang kl. 23.07, ankret kl. 23.50, anker op kl. 06.00, ankom lejet kl. 07.29.

søndag 10. maj, 1981 - mandag 11. maj, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 11. maj, 1981 - tirsdag 12. maj, 1981
Reparation af bovport til søs, Nyborg afgang kl. 0.48, ankret kl. 01.23, anker op kl. 05.58, lejet ankomst kl. 06.26.

tirsdag 12. maj, 1981 - mandag 13. juli, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 13. juli, 1981
Færgen fik en telefonbombe kl. 00.01, færgen gennemsøgt af besætningen, intet fundet.

mandag 13. juli, 1981 - lørdag 1. august, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 2. august, 1981
Forsejlet fra Korsør kl. 09.00 til Aalborg ankomst kl. 20.56.

mandag 3. august, 1981 - søndag 9. august, 1981
I dok på Aalborg værft for bundbehandling.

søndag 9. august, 1981
Forsejlet fra Aalborg kl. 07.55 til Helsingør ankomst kl. 17.47.

søndag 9. august, 1981 - onsdag 9. september, 1981
Garantieftersyn på Helsingør værft.

torsdag 10. september, 1981
Forsejlet fra Helsingør kl. 07.25 til Korsør ankomst kl. 15.04.

torsdag 10. september, 1981 - søndag 13. september, 1981
Oplagt i Korsør.

søndag 13. september, 1981 - mandag 2. november, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 2. november, 1981
Ud af fart kl. 12.41 i Nyborg, til søs kl. 14.04 fra Nyborg for reparation, ankret kl. 14.56, anker op kl. 17.00, Nyborg ankomst kl. 18.35, i fart fra Nyborg kl. 19.03.

mandag 2. november, 1981 - lørdag 21. november, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 21. november, 1981
Grundstødning i Nyborg fjord ved Lindholm-bøjen fra kl. 01.41 til kl. 01.54 på tur 592 fra Nyborg kl. 01.07. Efter ankomst til Korsør kl. 02.50 pejlet alle tanke og repareret på bovtrustere, klar til drift kl. 08.00.

lørdag 21. november, 1981 - tirsdag 24. november, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 24. november, 1981 - onsdag 25. november, 1981
Sejlet tur 113 Korsør-Nyborg, derefter ud af fart og oplagt for anker i Nyborg fjord på grund af hård storm fra kl. 10.40. Kl. 12.29 måtte man kappe ankret, og færgen måtte gå til søs i Storebælt på højde med Lundeborg fra tirsdag kl. 12.29 til ankomst Nyborg leje 3 onsdag den 25.11 kl. 17.13.

onsdag 25. november, 1981 - torsdag 26. november, 1981
Oplagt i Nyborg leje 3 for midlertidig reparation efter stormen.

torsdag 26. november, 1981
Fra Nyborg leje 3 kl. 09.27, til leje 4, derfra til søs for at søge efter de ankre man måtte kappe i stormen, sejlet 36 sømil frem til kl. 13.40, kl. 15.45 var ankret fast på færgen, forsejlet fra Nyborg kl. 15.45, Korsør ankomst kl. 16.42, til søs fra kl. 17.33 til kl. 18.46, i fart kl. 20.24..

torsdag 26. november, 1981 - søndag 29. november, 1981
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 30. november, 1981
Forsejlet fra Korsør leje 3 kl. 05.07 til Svendborg, ankomst kl. 09.05 i Svendborg værfts dok.

mandag 30. november, 1981 - onsdag 2. december, 1981
I dok på Svendborg værft for syn af bund efter grundstødning den 21.11. 8 stk. blade på styrepropeller beskadiget og udskiftet.

onsdag 2. december, 1981
Forsejlet fra Svendborg kl. 11.15 til Korsør leje 4 ankomst kl. 15.43.

onsdag 2. december, 1981 - torsdag 3. december, 1981
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 3. december, 1981 - onsdag 10. marts, 1982
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 10. marts, 1982 - torsdag 11. marts, 1982
Færgen taget ud af drift kl. 12.29 i Nyborg, repareret til søs, på grund af lækage ved bovport i styrbord side mellem stempel og cylinder, sejlet til Korsør, tilbage til Nyborg for fortsat reparation, i fart kl. 06.56.

torsdag 11. marts, 1982 - tirsdag 16. marts, 1982
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 16. marts, 1982 - onsdag 17. marts, 1982
Aflyst 2 dobbeltture for reparation af bovpropel fra kl. 22.59 til kl. 04.35.

onsdag 17. marts, 1982 - lørdag 17. april, 1982
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 17. april, 1982
Forsejlet fra Korsør kl. 05.32 til Nakskov ankomst kl. 09.54.

lørdag 17. april, 1982 - mandag 19. april, 1982
Nakskov værft, bundbehandling efter sejlads i is.

mandag 19. april, 1982
Forsejlet fra Nakskov kl. 18.10 til Nyborg leje 4 ankomst kl. 01.13.

tirsdag 20. april, 1982 - tirsdag 29. juni, 1982
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 29. juni, 1982 - onsdag 30. juni, 1982
Færgens ture 192-7181 ikke sejlet på grund af olieforurening i Korsør havn.

onsdag 30. juni, 1982 - onsdag 3. november, 1982
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 3. november, 1982
Reparation i Korsør, skiftet bagbord leje i bovport fra kl. 02.30 til kl. 16.32 .

onsdag 3. november, 1982 - lørdag 13. november, 1982
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 14. november, 1982
Forsejlet fra Korsør kl. 07.12 til Aalborg ankomst kl. 18.00.

mandag 15. november, 1982 - fredag 26. november, 1982
Årligt eftersyn på Aalborg værft, i dok hele tiden.

fredag 26. november, 1982 - lørdag 27. november, 1982
Forsejlet fra Aalborg kl. 15.20, Nyborg ankomst kl. 05.00, kompasrettet undervejs.

søndag 28. november, 1982
Forsejlet fra Nyborg kl. 05.36 til Korsør.

søndag 28. november, 1982 - tirsdag 18. januar, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 18. januar, 1983
Reparation eller oplagt til søs (i storm) Nyborg afgang kl. 09.55, Korsør ankomst kl. 19.47.

tirsdag 18. januar, 1983 - lørdag 29. januar, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 29. januar, 1983 - søndag 30. januar, 1983
Oplagt i Nyborg på grund af storm fra 29. januar kl. 09.29 til 30. januar kl. 05.38.

søndag 30. januar, 1983 - fredag 11. marts, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 11. marts, 1983
Færgens ture 594-7121 ikke sejlet, Sprogø sejler tur 594.

fredag 11. marts, 1983 - søndag 13. marts, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 14. marts, 1983
Færgens ture 1502-595-594-7121 ikke sejlet.

mandag 14. marts, 1983 - fredag 8. april, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 8. april, 1983
Skrivelse fra færgen: Mulig påsejling af malflydende træstamme. Under udsejling fra Korsør, 8. april 1983, tur 595, lød der, kl. 02.25 et "brag" i færgen lokaliseret til bagbords side cirka midtskibs. Færgen befandt sig ved den formodede påsejling i fyrlinien fra Korsør havn med den egentlige forende ud for den nordlige mole. Vejret var roligt, sigtbart, dybgang middel 5,1 meter, daglig vande. Under overfarten blev færgen undersøgt og pejlet ved og ved ankomst til Nyborg blev bagbord side efterset. Intet at bemærke. Der er bestilt dykkereftersyn til søndag morgen kl. 05 til kl. 07.

fredag 8. april, 1983 - torsdag 21. april, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 21. april, 1983
Færgens ture 594-7121 ikke sejlet på grund af olieforurening i leje 4 i Nyborg.

torsdag 21. april, 1983 - lørdag 10. september, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 10. september, 1983 - søndag 11. september, 1983
Reparation i Korsør fra kl. 20.29 til kl. 06.26.

søndag 11. september, 1983 - lørdag 8. oktober, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 8. oktober, 1983
Reparation i Nyborg, på tur 135 Korsør af 11.21 ankom man i Nyborg leje 3 kl. 13.21, og man udskiftede der hæve/sænkefunktion på bovport frem til kl. 18.35, hvorefter færgen gik i fart fra Nyborg kl. 18.59.

lørdag 8. oktober, 1983 - søndag 23. oktober, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 23. oktober, 1983 - mandag 24. oktober, 1983
Forsejlet fra Korsør kl. 20.44, Frederikshavn ankomst kl. 07.08.

mandag 24. oktober, 1983 - onsdag 16. november, 1983
Årligt eftersyn på Frederikshavn værft, i tørdok hele tiden, Jastramror (rotorror) indbygget i stedet for agterror, styrehuse udvidet ud i borde.

onsdag 16. november, 1983
Første havari på de nymonterede Jastramror.

onsdag 16. november, 1983 - fredag 18. november, 1983
Årligt eftersyn på Frederikshavn værft, i tørdok hele tiden, Jastramror (rotorror) indbygget i stedet for agterror, styrehuse udvidet ud i borde.

fredag 18. november, 1983
Andet havari på de nymonterede Jastramror hvorfor visse dele blev pillet ud..

lørdag 19. november, 1983
Prøvetur fra Frederikshavn kl. 08.29, tilbage i Frederikshavn kl. 14.xx.

lørdag 19. november, 1983 - søndag 20. november, 1983
Forsejlet fra Frederikshavn kl. 16.07 til Nyborg ankomst kl. 00.43.

søndag 20. november, 1983
Forsejlet fra Nyborg kl. 05.22 til Korsør, ankomst kl. 07.54.

søndag 20. november, 1983 - fredag 16. december, 1983
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 16. december, 1983
Forsejlet fra Korsør kl. 04.34, Svendborg ankomst kl. 08.41.

fredag 16. december, 1983 - mandag 19. december, 1983
Svendborg værft, her lykkedes det endelig at få nogen nymonterede Jastramror til at virke.

mandag 19. december, 1983
Forsejlet fra Svendborg kl. 14.50, Nyborg ankomst kl. 18.00.

tirsdag 20. december, 1983 - lørdag 11. februar, 1984
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 11. februar, 1984 - søndag 12. februar, 1984
Reparation i Korsør, færgens ture 187-192 sejlet af Sprogø.

søndag 12. februar, 1984 - lørdag 5. maj, 1984
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 5. maj, 1984
Ikke sejlet turene 113-120, repareret til søs (eftersøgt fejl på styrespænding styrbord anlæg).

lørdag 5. maj, 1984 - lørdag 19. maj, 1984
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 19. maj, 1984
Ikke sejlet turene 113-120-135-140-147-152, på grund af reparation.

lørdag 19. maj, 1984 - torsdag 30. august, 1984
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 30. august, 1984 - fredag 31. august, 1984
Repareret cylinder på styrbord bovport, dels i lejerne i Nyborg, dels til søs i Nyborg fjord fra 30. august kl. 15.45 til 31. august kl. 20.58.

fredag 31. august, 1984 - lørdag 1. september, 1984
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 1. september, 1984 - mandag 3. september, 1984
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 3. september, 1984 - tirsdag 4. september, 1984
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 4. september, 1984
Forsejlet fra Korsør kl. 04.32 til Svendborg ankomst kl. 07.35.

tirsdag 4. september, 1984 - onsdag 19. september, 1984
Svendborg værft, blandt andet dokning.

onsdag 19. september, 1984
Forsejlet fra Svendborg kl. 18.15, Korsør ankomst kl. 21.40.

onsdag 19. september, 1984 - torsdag 20. september, 1984
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 20. september, 1984 - tirsdag 25. december, 1984
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 25. december, 1984
Færgen afsejlede Korsør på tur 1509 kl. 07.19, kunne ikke anløbe Nyborg på grund af defekt broklap, returneret til Korsør, sejlet 2. færge resten af dagen.

tirsdag 25. december, 1984 - mandag 1. april, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 1. april, 1985 - tirsdag 2. april, 1985
I fart som 2. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 2. april, 1985 - lørdag 15. juni, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 16. juni, 1985
Forsejlet fra Korsør leje 4 kl. 00.12, Aalborg ankomst kl. 10.50.

mandag 17. juni, 1985 - tirsdag 25. juni, 1985
Årligt eftersyn på Aalborg værft, i dok hele tiden, bl.a. bundbehandling efter issejlads.

onsdag 26. juni, 1985
Forsejlet fra Aalborg kl. 16.28 til Nyborg leje 3 ankomst kl. 04.08.

torsdag 27. juni, 1985 - lørdag 6. juli, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 6. juli, 1985 - søndag 7. juli, 1985
Reparation i Korsør.

søndag 7. juli, 1985 - lørdag 13. juli, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 13. juli, 1985 - søndag 14. juli, 1985
Reparation i Korsør.

søndag 14. juli, 1985 - lørdag 31. august, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 31. august, 1985
Færgen omdannet til "Showboat", idet der under den normale sejlads på 3 ture var modeopvisning, dans, musik, spisning med videre hvortil interesserede kunne købe billet, bag arrangementet stod en kreds af lokale forrretningsfolk.

lørdag 31. august, 1985 - lørdag 14. september, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 14. september, 1985 - søndag 15. september, 1985
Reparation af styremaskine i Nyborg fra 14. september kl. 18.12 til 15. september kl. 14.00.

søndag 15. september, 1985 - lørdag 2. november, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 3. november, 1985
Forsejlet fra Korsør leje 4 kl. 01.58, Århus ankomst kl. 08.45.

søndag 3. november, 1985 - lørdag 9. november, 1985
Aarhus værft.

lørdag 9. november, 1985
Forsejlet fra Århus kl. 21.57, Korsør ankomst kl. 03.00.

søndag 10. november, 1985 - tirsdag 26. november, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 26. november, 1985 - onsdag 27. november, 1985
Bovport kunne ikke lukke på grund af defekt cylinderleje bagbord øverst, færgen taget ud af drift efter tur 108 Korsør ankomst kl. 08.53, repareret frem til 27. november. kl. 07.27.

onsdag 27. november, 1985 - lørdag 30. november, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 30. november, 1985
Færgen sejlede ikke turene 594-7121.

lørdag 30. november, 1985 - søndag 22. december, 1985
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 22. december, 1985
Reparation i Korsør, ikke sejlet turene 595-594-1509-112.

søndag 22. december, 1985 - lørdag 11. januar, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 11. januar, 1986 - søndag 12. januar, 1986
Reparation i Korsør, ikke sejlet turene 163-164-187-192-595-594.

søndag 12. januar, 1986 - fredag 7. marts, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 7. marts, 1986
På rejse fra Nyborg til Korsør med 105 passagerer.
Kollision på Nyborg fjord.
Søforklaring 17. marts kl. 13.00 i Nyborg. Ny søforklaring 14. april kl. 13.00 i Nyborg. Søretslig politisag 6.oktober kl. 13.00 i retten i Nyborg Mangelfuld navigering i tåge. Kollideret med M/S Trailer Express af Korsør. Ca. kl. 07.06 kollision med vognmandsruten, ingen skader konstateret på skrog eller maskineri, færgen fortsat i fart.

fredag 7. marts, 1986 - lørdag 8. marts, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 8. marts, 1986 - søndag 9. marts, 1986
Aflyst 1 dobbelttur (planlagt) for tjek af nødgenerator.

søndag 9. marts, 1986 - fredag 4. april, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 4. april, 1986
Færgen afgik Nyborg på tur 7214 kl. 02.08, kl. ca. 02.30 konstateret rorskade, gået tilbage til Nyborg ankomst kl. 05.30, kl. 05.40 blev reparationen startet af smedefirmaet Hemmingsen, men reparationen blev indstillet kl. ca. 07.30, da skibsføreren ønsker skaden besigtiget af klassifikationsselskabet.

fredag 4. april, 1986 - søndag 6. april, 1986
Reparation af styremaskine i Nyborg leje 3.

søndag 6. april, 1986 - søndag 27. april, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 28. april, 1986
Forsejlet fra Nyborg leje 3 kl. 00.35, Frederikshavn ankomst kl. 11.05.

mandag 28. april, 1986 - onsdag 7. maj, 1986
Frederikshavn værft, i dok hele tiden, fik blandt andet skorstenen forlænget.

onsdag 7. maj, 1986
Forsejlet fra Frederikshavn kl. 02.48 til Korsør leje 4 ankomst kl. 13.39.

onsdag 7. maj, 1986 - onsdag 25. juni, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 25. juni, 1986
På tur 164 Nyborg afgang kl. 18.50, måtte færgen afvente færgen Prins Joachim uden for Korsør, Korsør ankomst kl. 21.03.

onsdag 25. juni, 1986 - søndag 3. august, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 3. august, 1986 - mandag 4. august, 1986
Mindre reparation i Korsør, to dobbeltture ikke sejlet.

mandag 4. august, 1986 - torsdag 7. august, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 7. august, 1986 - fredag 8. august, 1986
Reparation i Korsør, tre dobbeltture ikke sejlet.

fredag 8. august, 1986 - lørdag 9. august, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 9. august, 1986 - søndag 10. august, 1986
Reparation af Jastramror i Nyborg leje 3 fra 9. august kl. 15.36 til 10. august kl. 11.02.

søndag 10. august, 1986 - lørdag 4. oktober, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 5. oktober, 1986
Forsejlet fra Korsør leje 4 kl. 02.07, ankomst Helsingborg kl. 12.25.

søndag 5. oktober, 1986
Afprøvet færgelejet i Helsingborg.

søndag 5. oktober, 1986 - mandag 6. oktober, 1986
Forsejlet fra Helsingborg kl. 16.57, ankomst Nyborg kl. 04.06, afgang Nyborg kl. 04.08, Svendborg ankomst kl. 07.38.

mandag 6. oktober, 1986 - søndag 12. oktober, 1986
Svendborg værft, blandt andet dokning, Jastram ruller på begge agterror udskiftet.

søndag 12. oktober, 1986
Forsejlet fra Svendborg kl. 10.35, Nyborg ankomst kl. 14.04. Under forsejlingen var der ved 11-tiden en mindre grundstødning på Øreflak, slæbebåden Søhesten hjalp med at trykke færgens forskib ud i sejlrenden. Efter ankomst til Nyborg blev færgen dykkerundersøgt, og havde ingen skader.

mandag 13. oktober, 1986 - tirsdag 28. oktober, 1986
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 28. oktober, 1986 - onsdag 29. oktober, 1986
Forsejlet fra Korsør kl. 22.35, ankom Frihavnen i København kl. 08.17.

onsdag 29. oktober, 1986 - mandag 3. november, 1986
Instruktionssejlads mellem København og Helsingborg om dagen, om natten repareret på primærfortøjning for ved Amerikakaj.

mandag 3. november, 1986 - søndag 21. december, 1986
I fart mellem Københavns Frihavn og Helsingborg.

søndag 21. december, 1986 - mandag 22. december, 1986
Forsejlet fra Københavns Frihavn kl. 22.10, Nyborg ankomst kl. 08.09, Nyborg afgang kl. 08.39, Korsør ankomst kl. 09.43.

mandag 22. december, 1986 - tirsdag 23. december, 1986
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 23. december, 1986 - tirsdag 10. februar, 1987
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 9. februar, 1987 - onsdag 11. februar, 1987
Repareret havari på styremaskiner i Nyborg leje 3 fra 9. februar kl. 23.05 til 11. februar kl. 05.58.

onsdag 11. februar, 1987 - lørdag 25. april, 1987
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 25. april, 1987 - søndag 26. april, 1987
Reparation i Korsør, planlagt, turene 595-594 sejlet af anden færge.

søndag 26. april, 1987 - torsdag 28. maj, 1987
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 28. maj, 1987
Forhalet fra leje 4 i Korsør kl. 05.23, Fæstningen ankomst kl. 06.16.

torsdag 28. maj, 1987 - søndag 31. maj, 1987
Planlagt reparation ved Fæstningen i Korsør. Forhalet fra Fæstningen kl. 05.20, Korsør leje 4 ankomst kl. 05.50.

søndag 31. maj, 1987 - søndag 6. september, 1987
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 6. september, 1987 - lørdag 28. november, 1987
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 7. september, 1987
Færgen blev dykkerundersøgt af Bureau Veritas, continue survey på Nyborg fjord fra kl. 00.00 til kl. 05.35.

lørdag 28. november, 1987
Forsejlet fra Korsør kl. 05.30, Fredericia ankomst kl. 12.00.

lørdag 28. november, 1987 - lørdag 5. december, 1987
Fredericia værft, kiosk i færgens cafeteria udvidet og ændret til selvbetjeningskiosk.

søndag 6. december, 1987
Forsejlet fra Fredericia kl. 00.00, Korsør ankomst kl. 06.25.

søndag 6. december, 1987 - søndag 20. december, 1987
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 21. december, 1987
Eftersyn søndag nat foretaget i Ro-Ro lejet i Nyborg (normalt i leje 3).

mandag 21. december, 1987 - mandag 4. april, 1988
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 4. april, 1988 - tirsdag 5. april, 1988
Forsejlet fra Korsør kl. 20.20, Nyborg ankomst kl. 21.32, Nyborg afgang kl. 21.50, Frederikshavn ankomst kl. 07.00.

tirsdag 5. april, 1988 - onsdag 20. april, 1988
Frederikshavn værft, i dok.

onsdag 20. april, 1988 - torsdag 21. april, 1988
Forsejlet fra Frederikshavn kl. 17.06, Nyborg ankomst kl. 02.26, kompasrettet undervejs.

torsdag 21. april, 1988 - tirsdag 31. maj, 1988
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 31. maj, 1988
Ny bemandingsfastsættelse dateret denne dato.

tirsdag 31. maj, 1988 - lørdag 11. juni, 1988
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 11. juni, 1988
Ny bemandingsfastsættelse sat i kraft fra denne dato.

lørdag 11. juni, 1988 - lørdag 3. september, 1988
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 3. september, 1988
Sejlet udflugtssejlads mellem kl. 14.17 og kl. 22.36.

søndag 4. september, 1988 - onsdag 9. november, 1988
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 9. november, 1988
Ud af drift fra kl. 01.16 til kl. 03.00, turene 595-590 aflyst.

onsdag 9. november, 1988 - torsdag 29. december, 1988
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 29. december, 1988
Forsejlet fra Korsør kl. 03.23, Fredericia ankomst kl. 08.17.

torsdag 29. december, 1988 - fredag 30. december, 1988
Fredericia værft.

fredag 30. december, 1988
Forsejlet fra Fredericia kl. 13.06, Korsør ankomst kl. 18.47.

lørdag 31. december, 1988 - torsdag 9. februar, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 9. februar, 1989
På rejse fra Nyborg til Korsør med passagerer.
Kollision på Nyborg fjord kl. 12.54.
Kollideret i tåge med Superflex Charlie af Nyborg. Ankom Korsør leje 3 kl. 14.23, hvor passagerer og andre blev ilandsat via trappe der brugtes når færgen lå i leje 3. Kl. 16.45 til 16.56 forhalet til leje 4 for losning af tog, fra kl. 17.20 til kl. 17.38 forhalet tilbage til leje 3.
Søforklaring 15. februar i København. Ved kendelse af 10. juni 1992 blev DSB-skibsføreren fuldstændig frikendt.

torsdag 9. februar, 1989
Reparation i Korsør leje 3 af skader på bovporten. Forhalet fra leje 3 kl. 22.28, ankom leje 4 kl. 22.36, kl. 22.48 kom lastbil fra Fredericia værft ombord. Forhalet fra leje 4 kl. 22.50, ankom leje 3 kl. 23.04. 6 mand fra Fredericia værft påbegyndt reparationsarbejder på bovport.

torsdag 9. februar, 1989 - fredag 10. februar, 1989
Reparation i Korsør leje 3 af skader på bovporten.

fredag 10. februar, 1989
Forhalet til leje 4 fra kl. 12.35 til kl. 13.06, forhalet tilbage til leje 3 fra kl. 13.37 til kl. 13.55.

fredag 10. februar, 1989 - lørdag 11. februar, 1989
Reparation i Korsør leje 3 af skader på bovporten.

søndag 12. februar, 1989
Forhalet fra leje 3 kl. 05.41, ankom leje 4 kl. 05.55.

søndag 12. februar, 1989 - torsdag 23. marts, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 23. marts, 1989
Afsejlet Korsør kl. 14.25, kl. 14.35 styremaskinesvigt. Forbindelsesled mellem tværstang og styrbord styremaskine brækket. Konstateret saltvandslækage på afgangsrør saltkølevandspumpe..

torsdag 23. marts, 1989 - lørdag 25. marts, 1989
Oplagt i Nyborg leje 3 for reparation til 25. marts kl. 06.02.

lørdag 25. marts, 1989 - mandag 10. april, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 10. april, 1989 - tirsdag 11. april, 1989
I fart som 2. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 12. april, 1989
Forsejlet fra Korsør kl. 00.23, Fredericia ankomst kl. 06.20.

onsdag 12. april, 1989 - torsdag 20. april, 1989
Fredericia værft, brovinger agter demonteret, for at muliggøre evakuering færge til færge.

torsdag 20. april, 1989
Forsejlet fra Fredericia kl. 03.15, Korsør ankomst kl. 09.44, efter ankomst til Korsør til søs mellem kl. 10.32 og kl. 12.43 for kompasretning.

torsdag 20. april, 1989 - lørdag 22. april, 1989
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 22. april, 1989 - mandag 3. juli, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 3. juli, 1989
Nat til 3. juli ombordtaget det første IC3-tog på en færge (såvidt vides), sejlet fra lejet kl. 01.45, ankommet i lejet kl. 05.07 og losset toget, må have været for at afprøve kobling og andre installationer.

mandag 3. juli, 1989 - lørdag 8. juli, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 8. juli, 1989
Efter afgang fra Korsør kl. 11.20 på tur 135 måtte der ved fyrbåken Koen returneres til Korsør med en syg passager, ny afgang kl. 11.37.

lørdag 8. juli, 1989 - onsdag 23. august, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 23. august, 1989
På tur 119 Korsør afgang kl. 09.20 var der passager-over-bord lige før ankomst til Nyborg, blev straks bjærget af DSB-dykkerbåd Line.

onsdag 23. august, 1989 - mandag 28. august, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 28. august, 1989
Deltaget eftersøgning af mand over bord fra færgen fra kl. 14.12 til kl. 15.10.

mandag 28. august, 1989 - fredag 15. september, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 15. september, 1989
På færge 592, der afgik Nyborg kl. 00.49, vendte færgen om på Nyborg fjord og anløb lejet igen for at ilandsætte syg matros, ny afgang kl. 01.14.

fredag 15. september, 1989 - søndag 24. september, 1989
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 24. september, 1989 - mandag 25. september, 1989
Repareret bovport i Nyborg fra 24. september kl. 23.52 til 25. september kl. 22.20 (udskiftet pakninger på bovportcylindre) (turene 108-119-128-129-144-151-158-171-172-191-588-7211 sejlet af Sprogø).

mandag 25. september, 1989 - mandag 8. januar, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 8. januar, 1990
Under black-out prøve i Nyborg leje 3 går færgen pludselig i drift, men stoppes hurtigt, ingen tilskadekomne, men trosser ødelagt.

mandag 8. januar, 1990 - mandag 15. januar, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 15. januar, 1990
På tur 191 eftersøgning af fri svømmer ved Sprogø-bøjen, overfartstid 80 minutter.

mandag 15. januar, 1990 - søndag 11. februar, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 12. februar, 1990
Forsejlet fra Nyborg kl. 00.04, Århus ankomst kl. 08.34.

mandag 12. februar, 1990 - søndag 25. februar, 1990
Aarhus værft.

mandag 26. februar, 1990
Forsejlet fra Århus kl. 02.53, Nyborg ankomst kl. 07.36.

mandag 26. februar, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 26. februar, 1990
Indstillet sejladsen fra kl. 19.43 til kl. 23.59 da vinden var oppe på 34 sekundmeter i retning 270 grader, en dobbelttur aflyst.

mandag 26. februar, 1990 - torsdag 14. juni, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 14. juni, 1990
Aflyst turene 7212-7223 på grund af lækage på olierør til isbrækker for bovport.

torsdag 14. juni, 1990 - lørdag 16. juni, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 16. juni, 1990
Kl. 15.00 observeredes på position 55 grader 17' 8 nord-10 grader 59' 1 Øst, en genstand på ca. 2x2 meter, rød og hvid, muligvis vragstumper, meldt til Søværnets Operative kommando i Århus.

lørdag 16. juni, 1990 - fredag 10. august, 1990
fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 10. august, 1990 - lørdag 11. august, 1990
Kl. 00.10 opkaldt af Y 376, som kunne meddele at vores redningskrans kunne afhentes på flådestationen.
Færgen: Overbordkastet af ukendt person kl. ca. 22.10 fra dæk 8 styrbord side.

lørdag 11. august, 1990 - mandag 20. august, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 19. august, 1990 - mandag 20. august, 1990
Færgen forhalede fra leje 4 i Nyborg kl. 23.50, til leje 3 til det normale eftersynsophold nat efter søndag, ved ankomst til leje 3 kl. 00.36 var der udfald på bovpropel 2, på grund af stålwire der sad rundt om bladene. Fjernelse af wiren ved dykker gjorde at færgen ikke kunne udføre turene 108-119, bovpropellen var klar igen kl. 10.10 (Sprogø sejlet tur 119).

mandag 20. august, 1990 - mandag 15. oktober, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 15. oktober, 1990
Kl. 08.51 passerede færgen en flydende jolle. Meldt til Stevns slæbebåd som ville samle den op. Position 249 grader afstand 1 sømil fra Nygrunden.

mandag 15. oktober, 1990 - søndag 2. december, 1990
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 2. december, 1990 - mandag 3. december, 1990
Reparation i Nyborg af læk bagbord cylinderpakdåse til bovport frem til kl. 10.40, to dobbeltture udført af Sprogø.

mandag 3. december, 1990 - tirsdag 4. december, 1990
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 4. december, 1990 - fredag 3. maj, 1991
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 3. maj, 1991
Ud af fart kl. 20.54, forhalet fra leje 5 kl. 21.25, ankom leje 3 kl. 21.49..

fredag 3. maj, 1991 - søndag 5. maj, 1991
Planlagt eftersyn i Korsør leje 3 fra 3. maj kl. 21.49 til 5. maj kl. 12.19.

søndag 5. maj, 1991
Forhalet fra leje 3 kl. 12.19, ankom leje 4 kl. 12.31, i fart kl. 13.21..

søndag 5. maj, 1991 - onsdag 15. maj, 1991
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 15. maj, 1991
Fra denne dag var det tilladt at sejle med 2280 passagerer.

onsdag 15. maj, 1991 - torsdag 16. maj, 1991
Reparation i Nyborg leje 3 af styrbord fenderliste for fra kl. 15. maj kl. 16.53 til 16. maj kl. 20.04, i fart med færge 180.

torsdag 16. maj, 1991 - fredag 29. november, 1991
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 29. november, 1991
På tur 149 forsinkelse på grund af eftersøgning af overbordfalden fra Kronprins Frederik.

fredag 29. november, 1991 - tirsdag 17. december, 1991
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 17. december, 1991 - onsdag 18. december, 1991
To af disse tre ture (7181-878-595) ikke sejlet på grund af uheld med afsporet rangermaskine på togdæk.

onsdag 18. december, 1991 - søndag 26. januar, 1992
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 27. januar, 1992
Reparation i Nyborg, turene 112-125-124-137-136-149-148-161 sejlet af anden færge.

mandag 27. januar, 1992 - onsdag 25. marts, 1992
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 25. marts, 1992
Forsejlet fra Korsør kl. 06.50 til Svendborg, stod tør i dok kl. 11.30.

onsdag 25. marts, 1992 - mandag 6. april, 1992
Svendborg værft, i dok, forskellige reparationsarbejder foretaget. Kostede 1.758.532,- kr.

mandag 6. april, 1992
Forsejlet fra Svendborg kl. 16.00, kompasrettet undervejs, Nyborg ankomst kl. 19.53.

tirsdag 7. april, 1992 - torsdag 9. april, 1992
Øvelser gennemført mens færgen lå oplagt i Nyborg leje 3.

torsdag 9. april, 1992 - fredag 10. april, 1992
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 10. april, 1992 - tirsdag 6. oktober, 1992
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 6. oktober, 1992
På tur 156 kl. 18.36 sattes MandOverBord-båden i vandet for eftersøgning af båd der sendte SOS, kl. 19.07 blev MandOverBord-båden taget ombord uden resultat af eftersøgning.

tirsdag 6. oktober, 1992 - fredag 23. oktober, 1992
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 23. oktober, 1992
Tabt bovporten efter afgang fra Nyborg på tur 160. Ingen kom til skade ved uheldet, færgens skrog blev ikke beskadiget. Færgen ankom i god behold til Korsør leje 4 kl. 21.14 hvorefter sejladsen med passagerer blev indstillet, efter udlosning forhaledes kl. 22.25 til leje 3, med 4 IR-vogne ombord, der ikke kunne losses i 1.omgang, kl. 23.57 forhaledes igen til leje 4 med ankomst kl. 00.10, hvor de 4 IR-vogne blev udlossset, hvorefter færgen kl. 01.02 forlod leje 4, ankom leje 3 kl. 01.22.

lørdag 24. oktober, 1992
Forsejlet fra Korsør til Fredericia, bakket hele vejen med langsom fart.

lørdag 24. oktober, 1992 - fredag 30. oktober, 1992
Fredericia værft, for montering af bovporten.

fredag 30. oktober, 1992
Forsejlet fra Fredericia til Korsør, ankom ca. kl. 15.40.

fredag 30. oktober, 1992 - lørdag 31. oktober, 1992
I fart som 3. InterCityfærge Korsør-Nyborg fra 30.10 kl. 16.09(planlagt kl. 16.06).

søndag 1. november, 1992 - søndag 3. januar, 1993
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 3. januar, 1993
Efter ankring til søs kunne bagbord ankerspil ikke hives ind på grund af en for løs kobling, og da ankeret endelig var inde, var der gået så meget tid at færgen måtte sejle direkte til Korsør, og tur 112 måtte aflyses.

søndag 3. januar, 1993 - søndag 10. januar, 1993
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 10. januar, 1993
Kl. 12.23 havde færgen en kollision med Britta af Hamburg på en position 0,3 sømil øst for Nygrunden, færgen fik ingen skader og fortsatte i fart.

søndag 10. januar, 1993 - lørdag 24. april, 1993
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 24. april, 1993
Gennemført bundsyn og afholdt øvelser og kompasretning mellem kl. 06.16 og kl. 18.41, hvor der forsejledes til Nyborg leje 3 med ankomst kl. 20.10.

lørdag 24. april, 1993 - onsdag 28. april, 1993
Gennemført off-hire mens færgen lå oplagt i Nyborg leje 3.

onsdag 28. april, 1993 - mandag 17. maj, 1993
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 17. maj, 1993
Under afprøvning denne dag opstod mindre havari på ankerspil-styrbord, reparatører tilkaldt til kl. 13.00, reparation afsluttet 19. maj 1993.

mandag 17. maj, 1993 - søndag 25. juli, 1993
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 25. juli, 1993
Turene 164-177 ikke udført af denne færge.

søndag 25. juli, 1993 - torsdag 17. marts, 1994
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 17. marts, 1994
Forsejlet fra Korsør til Nakskov .

torsdag 17. marts, 1994 - søndag 27. marts, 1994
Nakskov værft.

søndag 27. marts, 1994
Planlagt forsejlet fra Nakskov til Korsør leje 3 for afløsning efter kl. 20.30, derfra til Nyborg leje 3.

mandag 28. marts, 1994 - lørdag 10. september, 1994
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 10. september, 1994
Nippelstykke i hydrauliksystem for bovport knækket, repareret i Nyborg leje 3, turene 108-121-120-133 ikke sejlet.

lørdag 10. september, 1994 - lørdag 24. september, 1994
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 10. september, 1994 - torsdag 20. april, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 24. september, 1994 - søndag 25. september, 1994
Sejlet forceret på tur 169 på grund af hjertepatient der blev afhentet af Falck ved ankomst til Nyborg, overfartstid 56 minutter.

torsdag 20. april, 1995 - fredag 21. april, 1995
I fart som 2. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 21. april, 1995 - søndag 30. april, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 1. maj, 1995 - onsdag 3. maj, 1995
Eftersyn i Nyborg.

onsdag 3. maj, 1995 - mandag 12. juni, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg, i en del af denne periode blev færgetorvet ombygget under sejlads, blandt andet nye trapper.

mandag 12. juni, 1995
Færgen blev dykkerundersøgt af Bureau Veritas, continue survey på Nyborg fjord, hvorfor der ankredes fra kl. 00.30 til kl. 03.45.

mandag 12. juni, 1995 - mandag 19. juni, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg, i en del af denne periode blev færgetorvet ombygget under sejlads, blandt andet nye trapper.

mandag 19. juni, 1995
Kl. 21.17 modtaget meddelelse fra Storebælt Trafik "kæntret jolle observeret 1/4 sømil syd for separation" skærpet udkig under passage af rute T på tur 173-174 .

mandag 19. juni, 1995 - fredag 28. juli, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg, i en del af denne periode blev færgetorvet ombygget under sejlads, blandt andet nye trapper.

fredag 28. juli, 1995
Turene 136-149 ikke sejlet på grund af arbejdsnedlæggelse blandt skibsassistenterne.

fredag 28. juli, 1995 - onsdag 2. august, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 2. august, 1995
Ejerskab af færgen overføres til DSB Rederi A/S, Korsør.

onsdag 2. august, 1995 - tirsdag 8. august, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 8. august, 1995
Anmeldt til Søfartsstyrelsen, at færgen er overført til DSB Rederi A/S.

tirsdag 8. august, 1995 - torsdag 24. august, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 24. august, 1995
Kl. 12.00 melding på kanal 16: brand i fartøj på en position 1-2 sømil vest af Asnæs Vest. Fartøjets navn og beskaffenhed ukendt.

torsdag 24. august, 1995 - torsdag 2. november, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 2. november, 1995 - fredag 3. november, 1995
I fart som 2. InterCityfærge Korsør-Nyborg (på grund af fagligt møde blandt skibsassistenter).

fredag 3. november, 1995 - lørdag 11. november, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 11. november, 1995
Turene 169 og 166 sejlet med skærpet udkig på grund af PAN meddelelse fra Lyngby Radio angående manglende motorbåd fra Korsør.

lørdag 11. november, 1995 - tirsdag 14. november, 1995
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 14. november, 1995
Registreret i Søfartsstyrelsen, at færgen er overført til DSB Rederi A/S.

tirsdag 14. november, 1995 - tirsdag 9. januar, 1996
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 9. januar, 1996
Kl. 10.00 uidentificeret fartøj overholder ikke søvejsreglerne, færgen stoppes og drejer til 180 grader.

tirsdag 9. januar, 1996 - mandag 8. april, 1996
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

tirsdag 9. april, 1996
Forsejlet fra Nyborg leje 4 kl. 02.03 til Svendborg, ankom i dok 3 kl. 07.30, kl. 10.30 stod færgen tør i dokken.

tirsdag 9. april, 1996 - lørdag 20. april, 1996
Svendborg værft, i dok.

lørdag 20. april, 1996
Kl. 20.15 start fyldning af dok, kl. 21.00 flydende i dok, kl. 21.35 fyldte trimtanke og krængningstanke til "daglig vande".

lørdag 20. april, 1996 - søndag 21. april, 1996
Forsejlet fra Svendborg til Korsør.

søndag 21. april, 1996 - mandag 29. april, 1996
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

mandag 29. april, 1996
Kl. 01.35 på tur 7102 fås besked om at Prins Joachim ikke kan afgå leje 4 i Korsør, da landgangen ikke kunne bjærges. Afventet forholdsordre på Korsør red, kl. 03.05 retur til Nyborg for at afhente tog 590.

mandag 29. april, 1996 - torsdag 13. juni, 1996
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 13. juni, 1996
På tur 7181 måtte færgen foretage en kraftig bakmanøvre for Stena Scandinavia og dreje styrbord over til kurs 360 grader. Stena Scandinavia var nordgående og kunne kun gå fremad med maskinerne.

torsdag 13. juni, 1996 - lørdag 20. juli, 1996
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 20. juli, 1996
Kl. 11.44 modtages MandOverBord alarm. Kl. 11.51 er man tæt på positionen og bagbord redningsbåd sættes i vandet. Kl. 11.54 er båden ved vraget. Det er en tysk kæntret 18 fods motorbåd. Ingen personer i båden eller i nærheden. Kl. 12.05 fortsattes sejladsen mod Nyborg.

lørdag 20. juli, 1996 - lørdag 14. september, 1996
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 14. september, 1996
Fredagsnyt oplyser, at IC-færgerne er sat til salg.

lørdag 14. september, 1996 - torsdag 26. september, 1996
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 26. september, 1996
Kl. 00.11 under svaj ved Koen fik færgen black-out. Kl. 00.19 fortsat mod Nyborg med langsom fart. Ankom Nyborg kl. 01.19, forhalet fra leje 4 kl. 01.59 til leje 3 for maskinreparation ankomst kl. 02.17, kl. 04.24 forhalet fra leje 3 til leje 4 ankomst kl. 04.36 for losning af godsvogne. Kl. 04.54 forhalet fra leje 4 til leje 3 ankomst kl. 05.19 efter at have taget reparatør om bord. Reparerede i Nyborg leje 3 fra kl. 05.19 til kl. 18.30, fem dobbeltture aflyst.

torsdag 26. september, 1996 - søndag 13. oktober, 1996
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

søndag 13. oktober, 1996
Under sejlads mod Nyborg modtages kl. 22.48 bombetrussel mod det InterCitytog der holdt ombord på færgen. Toget tømt for passagerer og politiet kom ombord i Nyborg.

søndag 13. oktober, 1996 - onsdag 1. januar, 1997
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

onsdag 1. januar, 1997
Navnet på rederiet ændret til Scandlines.

onsdag 1. januar, 1997 - torsdag 9. januar, 1997
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

torsdag 9. januar, 1997 - fredag 10. januar, 1997
I fart som 2. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

fredag 10. januar, 1997 - lørdag 31. maj, 1997
I fart som 1. InterCityfærge Korsør-Nyborg.

lørdag 31. maj, 1997
Sejlede den næstsidste personførende færge fra Korsør kl. 20.05, Nyborg ankomst kl. 21.10.

lørdag 31. maj, 1997
Sejlede den sidste personførende færge fra Nyborg kl. 21.43, Korsør ankomst kl. 22.47
Indført i overleveringsbog mellem skibsførerne: Sic Transit Gloria Mundi (sådan forgår al verdens herlighed) Alverdens herligheder forgår, det er korrekt i dette tilfælde. Men Navigare Necesse Est (det er stadig nødvendigt at sejle), er stadig gældende, så mon ikke færgen har en glorværdig fremtid foran sig, 17 år er ingen alder for en velholdt dame. M/F Dronning Ingrid ønskes en god og sikker fremtid.

søndag 1. juni, 1997 - fredag 19. december, 1997
Oplagt i Korsør leje 4.

fredag 19. december, 1997
Forsejlet fra Korsør leje 4 kl. 11.32, Nyborg leje 4 ankomst kl. 12.45.

fredag 19. december, 1997 - lørdag 18. juli, 1998
Oplagt i Nyborg leje 4.

lørdag 18. juli, 1998
Slæbt fra Nyborg leje 4 kl. 09.25 til Nakskov ankomst kl. 20.25 af slæbebådene Bestla og Valkyrien.

lørdag 18. juli, 1998 - tirsdag 21. juli, 1998
Oplagt i Nakskov.

tirsdag 21. juli, 1998
Scandlines A/S og Scandlines AG lægges sammen til et selskab, der hedder Scandlines.

tirsdag 21. juli, 1998 - torsdag 15. oktober, 1998
Oplagt i Nakskov.

torsdag 15. oktober, 1998
Navnet på færgens ejer ændres til Scandlines Danmark A/S, Korsør.

torsdag 15. oktober, 1998 - fredag 29. januar, 1999
Oplagt i Nakskov.

fredag 29. januar, 1999
Fremvist for købere, kørt med 6 hovedmotorer og hjælpemotor 2-3-4 på tavlen.

fredag 29. januar, 1999 - onsdag 24. marts, 1999
Oplagt i Nakskov.

onsdag 24. marts, 1999
Solgt til Royal Mercy - Malta Ltd. (Mercy Ships), Valletta for 6,5 mio. US-Dollars, disse penge var doneret af Ann Gloag, der ejede busselskabet Stage Coach. Ejer af Mercy Ships er Mercy Ships International, Lindale, Texas.

onsdag 24. marts, 1999
Brev til Søfartsstyrelsen om at færgens kendingsbogstaver OWBH denne dag er blevet fjernet fra skibets skrog.

torsdag 25. marts, 1999
Overtaget af køberne og skiftet navn til Ingrid, under Malta-flag.

torsdag 25. marts, 1999 - torsdag 1. april, 1999
Klargjort til sejlads til England.

torsdag 1. april, 1999
Afsejlet fra Nakskov kl. 05.00 til Newcastle for ombygning til hospitalsskib.

tirsdag 4. april, 2000
Omdøbt til Africa Mercy, under ombygningen ved Cammel Laird, South Shields.

tirsdag 4. april, 2000 - november, 2001
Værft ved Cammel Laird, South Shields..

november, 2001
Værftet kom i problemer, så Mercy Ships måtte flytte skibet til Maritime Services Corp (MSC) i Southampton.

november, 2001 - oktober, 2004
Værft ved Maritime Services Corp (MSC) i Southampton..

oktober, 2004
Forhalet fra Wallsend til Hebburn på River Tyne, England.

oktober, 2004 - onsdag 28. marts, 2007
Værft i Hebburn (Newcastle) UK (A&P Tyne værft).

onsdag 28. marts, 2007 - torsdag 29. marts, 2007
På prøvetur i Nordsøen.

torsdag 29. marts, 2007 - fredag 4. maj, 2007
Returneret til Blyth for at blive færdigudrustet med materialer og hospitalsudstyr i omkring 4 uger.

fredag 4. maj, 2007 - lørdag 5. maj, 2007
Sejlet fra Blyth i England til Rotterdam i Holland.

lørdag 5. maj, 2007 - tirsdag 8. maj, 2007
Ligget i Rotterdam i Holland.

tirsdag 8. maj, 2007 - mandag 14. maj, 2007
Sejlet fra Rotterdam i Holland til Santa Cruz, Tenerife.

mandag 14. maj, 2007 - torsdag 17. maj, 2007
Ligget i Santa Cruz, Tenerife.

torsdag 17. maj, 2007 - onsdag 23. maj, 2007
Sejlet fra Santa Cruz, Tenerife til Monrovia, Liberia.

onsdag 23. maj, 2007 - søndag 18. november, 2007
Ligget som hospitalsskib i Monrovia, Liberia.

fredag 30. november, 2007 - torsdag 6. december, 2007
Sejlet fra Monrovia, Liberia til Las Palmas, Gran Canaria.

torsdag 6. december, 2007 - lørdag 22. december, 2007
Værft i Las Palmas, Gran Canaria.

lørdag 22. december, 2007 - søndag 23. december, 2007
Sejlet fra Las Palmas, Gran Canaria til Santa Cruz, Tenerife.

søndag 23. december, 2007 - onsdag 30. januar, 2008
Ligget i Santa Cruz, Tenerife.

onsdag 30. januar, 2008 - tirsdag 5. februar, 2008
Sejlet fra Santa Cruz, Tenerife til Monrovia, Liberia.

tirsdag 5. februar, 2008 - fredag 12. december, 2008
Ligget som hospitalsskib i Monrovia, Liberia.

fredag 12. december, 2008 - fredag 19. december, 2008
Sejlet fra Monrovia, Liberia til Santa Cruz, Tenerife.

fredag 19. december, 2008 - lørdag 31. januar, 2009
Værft i Santa Cruz, Tenerife.

lørdag 31. januar, 2009 - tirsdag 10. februar, 2009
Sejlet fra Santa Cruz, Tenerife til Cotonou i Benin.

tirsdag 10. februar, 2009 - torsdag 10. december, 2009
Ligget som hospitalsskib i Cotonou, Benin.

torsdag 10. december, 2009 - fredag 18. december, 2009
Sejlet fra Cotonou, Benin til Santa Cruz, Tenerife.

fredag 18. december, 2009 - søndag 31. januar, 2010
Værft i Santa Cruz, Tenerife.

søndag 31. januar, 2010 - onsdag 10. februar, 2010
Sejlet fra Santa Cruz, Tenerife til Lomé, Togo.

onsdag 10. februar, 2010 - søndag 15. august, 2010
Ligget som hospitalsskib i Lomé, Togo.

søndag 15. august, 2010 - søndag 5. september, 2010
Sejlet fra Lomé, Togo til Durban i Sydafrika.

søndag 5. september, 2010 - fredag 4. februar, 2011
Ligget (nok på værft?) i Durban, Sydafrika.

fredag 4. februar, 2011 - mandag 7. februar, 2011
Sejlet fra Durban i Sydafrika til Cape Town i Sydafrika.

mandag 7. februar, 2011 - torsdag 10. februar, 2011
Ligget i Cape Town, Sydafrika.

torsdag 10. februar, 2011 - tirsdag 15. februar, 2011
Sejlet fra Cape Town i Sydafrika til Freetown i Sierra Leone.

tirsdag 15. februar, 2011 - mandag 5. december, 2011
Ligget som hospitalsskib i Freetown, Sierra Leone.

mandag 5. december, 2011 - lørdag 10. december, 2011
Sejlet fra Freetown i Sierra Leone til Tema i Ghana.

lørdag 10. december, 2011 - torsdag 5. januar, 2012
Ligget i Tema, Ghana.

torsdag 5. januar, 2012
Sejlet fra Tema, Ghana til Lomé, Togo.

torsdag 5. januar, 2012 - tirsdag 5. juni, 2012
Ligget som hospitalsskib i Lomé, Togo.

tirsdag 5. juni, 2012 - lørdag 16. juni, 2012
Sejlet fra Lomé, Togo til Santa Cruz, Tenerife.

lørdag 16. juni, 2012 - torsdag 16. august, 2012
Værft i Santa Cruz, Tenerife.

torsdag 16. august, 2012 - onsdag 22. august, 2012
Sejlet fra Santa Cruz, Tenerife til Conakry i Guinea.

onsdag 22. august, 2012 - lørdag 1. juni, 2013
Ligget som hospitalsskib i Conakry, Guinea.

lørdag 1. juni, 2013 - torsdag 6. juni, 2013
Sejlet fra Conakry, Guinea til Las Palmas i Gran Canaria.

torsdag 6. juni, 2013 - lørdag 20. juli, 2013
Værft i Las Palmas, Gran Canaria.

lørdag 20. juli, 2013
Sejlet fra Las Palmas, Gran Canaria til Santa Cruz, Tenerife.

lørdag 20. juli, 2013 - lørdag 27. juli, 2013
Ligget i Santa Cruz, Tenerife.

lørdag 27. juli, 2013 - fredag 9. august, 2013
Sejlet fra Santa Cruz, Tenerife til Pointe Noire, Republikken Congo.

fredag 9. august, 2013 - søndag 1. juni, 2014
Ligget som hospitalsskib i Pointe Noire, Republikken Congo.

søndag 1. juni, 2014 - fredag 13. juni, 2014
Sejlet fra Pointe Noire, Republikken Congo til Las Palmas i Gran Canaria.

fredag 13. juni, 2014 - tirsdag 5. august, 2014
Værft i Las Palmas, Gran Canaria.

tirsdag 5. august, 2014
Sejlet fra Las Palmas, Gran Canaria til Santa Cruz, Tenerife.

tirsdag 5. august, 2014 - tirsdag 19. august, 2014
Ligget i Santa Cruz, Tenerife.

tirsdag 19. august, 2014
Sejlet fra Santa Cruz, Tenerife til Las Palmas, Gran Canaria.

tirsdag 19. august, 2014 - lørdag 13. september, 2014
Ligget i Las Palmas, Gran Canaria.

lørdag 13. september, 2014 - mandag 29. september, 2014
Sejlet fra Las Palmas, Gran Canaria til Cape Town i Sydafrika.

mandag 29. september, 2014 - fredag 17. oktober, 2014
Ligget i Cape Town, Sydafrika.

fredag 17. oktober, 2014 - lørdag 25. oktober, 2014
Sejlet fra Cape Town i Sydafrika til Tamatave, Madagascar.

lørdag 25. oktober, 2014 - onsdag 10. juni, 2015
Ligget som hospitalsskib i Tamatave, Madagascar.

onsdag 10. juni, 2015 - mandag 15. juni, 2015
Sejlet fra Tamatave, Madagascar til Durban i Sydafrika.

mandag 15. juni, 2015 - fredag 21. august, 2015
Ligget (nok på værft?) i Durban, Sydafrika.

fredag 21. august, 2015 - søndag 30. august, 2015
Sejlet fra Durban i Sydafrika til Tamatave, Madagascar.

søndag 30. august, 2015 - tirsdag 7. juni, 2016
Ligget som hospitalsskib i Tamatave, Madagascar.

tirsdag 7. juni, 2016 - mandag 13. juni, 2016
Sejlet fra Tamatave, Madagascar til Durban i Sydafrika.

mandag 13. juni, 2016 - mandag 1. august, 2016
Ligget (nok på værft?) i Durban, Sydafrika.

mandag 1. august, 2016 - torsdag 4. august, 2016
Sejlet fra Durban i Sydafrika til Cape Town i Sydafrika.

torsdag 4. august, 2016 - mandag 8. august, 2016
Ligget i Cape Town, Sydafrika.

mandag 8. august, 2016 - torsdag 18. august, 2016
Sejlet fra Cape Town i Sydafrika til Cotonou i Benin.

torsdag 18. august, 2016 - lørdag 3. juni, 2017
Ligget som hospitalsskib i Cotonou, Benin.

lørdag 3. juni, 2017 - onsdag 14. juni, 2017
Sejlet fra Cotonou, Benin til Las Palmas, Gran Canaria.

onsdag 14. juni, 2017 - onsdag 28. juni, 2017
Værft i Las Palmas, Gran Canaria.

onsdag 28. juni, 2017 - onsdag 12. juli, 2017
I dok på værft i Las Palmas, Gran Canaria.

onsdag 12. juli, 2017 - fredag 4. august, 2017
Værft i Las Palmas, Gran Canaria.

fredag 4. august, 2017 - torsdag 17. august, 2017
Sejlet fra Las Palmas, Gran Canaria til Douala, Cameroun.

torsdag 17. august, 2017 - søndag 3. juni, 2018
Ligget som hospitalsskib i Douala, Cameroun.

søndag 3. juni, 2018 - tirsdag 12. juni, 2018
Sejlet fra Douala, Cameroun til Dakar i Senegal.

tirsdag 12. juni, 2018 - torsdag 14. juni, 2018
Ligget i Dakar, Senegal.

torsdag 14. juni, 2018 - mandag 18. juni, 2018
Sejlet fra Dakar, Senegal til Las Palmas i Gran Canaria.

mandag 18. juni, 2018 - søndag 5. august, 2018
Værft i Las Palmas, Gran Canaria.

søndag 5. august, 2018 - lørdag 11. august, 2018
Sejlet fra Las Palmas, Gran Canaria til Conakry, Guinea.

lørdag 11. august, 2018 - tirsdag 11. juni, 2019
Ligget som hospitalsskib i Conakry, Guinea.

tirsdag 11. juni, 2019 - mandag 17. juni, 2019
Sejlet fra Dakar, Senegal til Las Palmas i Gran Canaria.

mandag 17. juni, 2019 - fredag 2. august, 2019
Værft, også på land i Las Palmas, Gran Canaria. Installation af nyt styrekontrolsystem, nyt brostyresystem, alle interfaces af det elektriske system, opgradering af skibets speedlog, og inclinometer under dokning.

fredag 2. august, 2019 - onsdag 14. august, 2019
Sejlet fra Las Palmas, Gran Canaria til Dakar, Senegal.

onsdag 14. august, 2019 - fredag 27. marts, 2020
Ligget som hospitalsskib i Dakar, Senegal.

fredag 27. marts, 2020 - tirsdag 31. marts, 2020
Sejlet fra Dakar i Senegal til Granadilla, Tenerife.

tirsdag 31. marts, 2020 - februar, 2021
Ligget i Granadilla, Tenerife (formentlig afventet udviklingen omkring Corona).

februar, 2021 - marts, 2021
I dok, Port of Granadilla, Tenerife.

marts, 2021 - onsdag 16. juni, 2021
Ligget i Granadilla, Tenerife.

onsdag 16. juni, 2021 - torsdag 17. juni, 2021
Sejlet fra Granadilla, Tenerife til Las Palmas, Gran Canaria.

torsdag 17. juni, 2021 - 2021
Ligger i Las Palmas, Gran Canaria.

Kilder

Detaljerede oplysninger

Forskningsgruppen hos Dansk Færgehistorisk Selskab, især Alf Arvidsson, Jørn-Bent Jensen, Preben Jensen, Morten Salicath og Peter Simonsen

Generelle informationer om Dronning Ingrid



Oprettet: 28. maj 2021. Senest revideret: 3. august 2021.
26 online
Forside    Indhold    Fotografer    AIS    Nyt    Mysterier    Efterlyst    Kontakt    RSS