Værft: Caledon Shipbuilding & Engineering Company, Ltd., Dundee, Skotland.
Nybygning nr. 328.
Søsat: 6. februar, 1929.
Leveret: 27. marts, 1929.
Status: Ophugget.
Ruter
Liverpool - Wallasey (Mersey) (1929 - 1939)
Sejlads med sukkerroer Mörbylånga - Bergkvara (Kalmarsund) (november, 1953 - marts, 1953)
Korsør - Nyborg (juni, 1954 - september, 1954)
Sejlads med sukkerroer Mörbylånga - Bergkvara (Kalmarsund) (oktober, 1954 - december, 1954)
Helsingør - Helsingborg (28. maj, 1955 - 15. september, 1955)
Sejlads med sukkerroer Mörbylånga - Bergkvara (Kalmarsund) (september, 1955 - december, 1955)
Helsingør - Helsingborg (april, 1956 - 15. september, 1956)
Sejlads med sukkerroer Mörbylånga - Bergkvara (Kalmarsund) (september, 1956 - november, 1956)
Helsingør - Helsingborg (november, 1956 - december, 1956)
Helsingør - Helsingborg (april, 1957 - 15. september, 1957)
Sejlads med sukkerroer Mörbylånga - Bergkvara (Kalmarsund) (oktober, 1957 - december, 1957)
Helsingør - Helsingborg (marts, 1959 - 1968)
Helsingør - Helsingborg (spidsbelastnings- og afløserfærge) (1969 - december, 1971)
Rederier
The Mayor, Alderman & Burgness of the Borough of Wallasey, Liverpool, England (27. marts, 1929 - november, 1953)
Svenska Sockerfabriks AB, Malmø, Sverige (november, 1953 - 19. marts, 1959)
Charter: Skandinavisk Linietrafik A/S, Gentofte, Danmark (juni, 1954 - september, 1954)
Charter: Linjebuss International AB, Helsingborg, Sverige (28. marts, 1955 - 15. september, 1955)
Charter: Linjebuss International AB, Helsingborg, Sverige (april, 1956 - 15. september, 1956)
Charter: Linjebuss International AB, Helsingborg, Sverige (april, 1957 - 15. september, 1957)
Linjebuss International AB, Helsingborg, Sverige (19. marts, 1959 - december, 1971)
Skånska Cementgjuteriet, Malmö, Sverige (december, 1971 - 1984)
Skånska AB, Malmö, Sverige (1984 - 1990)
Marin & Maskin i Stockholm AB, Stockholm, Sverige (1990 - 1992)
Kummelnäs Varv AB, Stockholm, Danmark (1992 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Der blev monteret kran på dækket, og Perch Rock blev under krigen brugt til at laste og losse skibe i Liverpool. Efter krigen blev kranen atter afmonteret.
januar, 1957 - februar, 1957
Ombygget. Kommandobro blev hævet.
Overbygningen blev fjernet, og skroget blev herefter anvendt som pram. Kommandobro og cafeteria blev bevaret, og anvendes stadig (år 2010) til klublokale for Råå Båtklubb, Sverige.
Supplerende oplysninger
Flag
| Storbritannien (marts, 1929 - november, 1953) |
| Sverige (november, 1953 - 1992) |
Hjemsteder
Liverpool (marts, 1929 - november, 1953)
Malmö (november, 1953 - 1990)
Dimensioner
Længde: 44,17 m, Længde overalt: 45,74 m, Bredde: 15,33 m, Dybgang: 3,38 m (1962)
Tonnage
BRT: 1046,81, NRT: 344,28 (1962)
Kapacitet
726 passagerer, 55 personbiler (1962)
Fart
Fart: 14 knob (1962)
Maskineri
2 stk. Caledon dampmaskine, 1200 hk (1929 - )
Oprettet: 23. marts 2010.