Værft: Bergsunds Mekaniska Verkstad, Stockholm, Sverige.
Nybygning nr. 201.
Leveret: 1889.
Status: Ophugget.
Rederier
Ångfartygs AB Garibaldi, Uppsala, Sverige (1889 - 1. februar, 1926)
Trafik AB Mälaren-Hjälmaren, Sverige (1. februar, 1926 - 15. august, 1933)
Ångfartygs AB Södertälje-Trafik, Södertälje, Sverige (15. august, 1933 - 1936)
Rederi AB Duo, Sverige (1936 - 7. oktober, 1936)
Trafik AB Öckerö Skärgård, Hälsö, Sverige (7. oktober, 1936 - september, 1970)
Tommy Hultman, Sverige (september, 1970 - november, 1971)
Olle Olsson, Göteborg, Sverige (november, 1971)
Karl Emilius Hilmerson, Göteborg, Sverige (november, 1971 - 1972)
Stig-Göran Brunestål, Club Merry, Göteborg, Sverige (1972 - 1980)
Hændelser og særlige begivenheder
Oplagt under krigen.
lørdag 8. september, 1951
Hærget af brand. Et besætningsmedlem mistede livet i et forsøg på at starte brandpumpen i maskinrummet.
Repareret efter branden. Dampmaskinen er blevet udskiftet dieselmotor.
Påsejlet af et fragtskib. Sank, og blev senere oplagt forskellige steder. Aldrig i drift igen.
Afleveret hos Skrot & Avfall, Ringön for ophugning.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
JDGH ( - 1933)
SEHK (1934 - juni, 1981)
Flag
| Sverige (1889 - juni, 1981) |
Dimensioner
Længde overalt: 32,54 m, Bredde: 6,02 m, Dybgang: 3,00 m
Tonnage
BRT: 212, NRT: 145
Kapacitet
362 passagerer
Fart
Fart: 11,5 knob
Maskineri
1 stk. Bergsund dampmaskine, 320 hk (1889 - 1951)
1 stk. Scania diesel, 420 hk (1952 - 1981)
1 stk. propel
Ingen billeder af Regent
Der er i øjeblikket over 45000 billeder i faergelejet. Der er desværre endnu ingen billeder af Regent. Måske kan du hjælpe?
Hvis du har taget billeder, som kan bruges her, må du gerne give besked til faergelejet.dk, f.eks. ved at sende en mail til
Oprettet: 5. april 2010.