Værft: Gustafsson & Andersson, Lidingö, Sverige.
Nybygning nr. 737.
Bestilt: 1950.
Søsat: 19. maj, 1951.
Leveret: 20. juni, 1951.
Rederier
Västerås Stad, Västerås, Sverige (20. juni, 1951 - 11. november, 1985)
Charter: Rederi AB Mälaren - Hjälmaren, Store Mellösa, Sverige (1973 - efterår 1973)
Rederi AB Mälaren - Hjälmaren, Store Mellösa, Sverige (11. november, 1985 - 22. september, 1997)
Ångfartygs AB Strömma Kanal, Stockholm, Sverige (22. september, 1997 - )
Charter: Gävle Turism & Sjöfart, Gävle, Sverige (2004)
Charter: Rederi AB Granskär, Sverige (2005)
Charter: Nordtec Rederi AB, Stockholm, Sverige (2006)
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
SFVX (20. juni, 1951 - )
Flag
| Sverige (20. juni, 1951 - ) |
Hjemsteder
Västerås (20. juni, 1951 - 1997)
Stockholm (1997 - )
Dimensioner
Længde overalt: 25,7 m, Bredde: 5,16 m, Dybgang: 0.95 m (1951)
Længde overalt: 26,0 m, Bredde: 5,16 m, Dybgang: 1,15 m (1989)
Tonnage
BRT: 101, NRT: 50 (1989)
Kapacitet
240 passagerer (1951)
148 passagerer (1989)
Fart
Fart: 17 knob (1951)
Fart: 15 knob (1989)
Maskineri
2 stk. GM diesel, 330 hk (1951 - 1989)
2 stk. D11 Scania diesel, 620 hk (1989 - )
Skrog
aluminium
Billeder af Nya Hjelmare Kanal

Nya Hjelmare Kanal
Drottning Silvia

Nya Hjelmare Kanal
Mysing
Costa Fortuna

Nya Hjelmare Kanal

Nya Hjelmare Kanal
Oprettet: 25. marts 2011. Senest tjekket: 25. marts 2023.