Hjælp ønskes - Mira III (ex. Expres III)

Bookmark and Share

Kan du hjælpe?

Der mangler væsentlige oplysninger om anvendelse og historie. Kan du hjælpe med informationer, må du gerne give besked til faergelejet.dk, f.eks. ved at sende en mail til

Værft: Frederikssund Bådeværft v/ Mogens Hansen, Frederikssund, Danmark.

Leveret: 16. april, 1915.

Navne

Expres III (16. april, 1915 - 192?)
Taarbæk (192? - juni, 1934)
Trekroner 1 (juni, 1934 - februar, 1946)
Mira III (februar, 1946 - )

Ruter

København - Hellerup - Charlottenlund (1915 - 19??)
København - Bellevue - Taarbæk (19?? - 1934)
København - Trekroner (1934 - 19??)
Århus - Skødshoved (juni, 1946 - 196?)
Lystfiskerture og charter fra Middelfart (1967 - )

Rederier

Peter Emil Sigurd Meyer (Meyers Kystrute), København, Danmark (16. april, 1915 - 7. februar, 1916)
Havnens Motor Færge A/S, København, Danmark (7. februar, 1916 - 19??)
Københavns Kystfart, København, Danmark (19?? - juli, 1932)
Dampskibsselskabet Øresund A/S (DSØ), København, Danmark (juli, 1932 - juni, 1934)
Havnens Motor Færge A/S, København, Danmark (juni, 1934 - 24. juni, 1946)
Louis Bjerremand Grau, Vejle/Århus/Ballen/Snekkersten, Danmark (24. juni, 1946 - december, 1966)
Hans Jørgen Henriksen, Middelfart, Danmark (december, 1966 - 15. april, 1996)
Holger Petersen, Middelfart, Danmark (15. april, 1996 - 10. juni, 2011)
Hans Henrik Østergaard, Asperup, Danmark (10. juni, 2011 - 8. oktober, 2018)
Line Schock Jepsen, Morud, Danmark (8. oktober, 2018 - )

Hændelser og særlige begivenheder

16. april, 1915: Overtaget af Peter Meyer, Skibsfører, Kjøbenhavn, Jfr. Bilbrev dat. Frederikssund 16. April 1915.

7. februar, 1916: Skøde for salg til Havnens Motorfærge. Anmeldelse om afhændelse dateret 1. februar.

12. februar, 1946: Skøde for salg til Louis Bjerremand Grau.

24. juni, 1946: Nationalitetsbevis udstedt.

december, 1966: Slettet fra Aarhus register, solgt til Middelfart.

22. marts, 1996: Skøde for salg til Holger Petersen. Anmeldt 10. april, registreret 15. april.

12. april, 2011: Skøde for salg til Hans Henrik Østergaard. Anmeldt 13. april, registreret 10. juni.

8. oktober, 2018: Skøde for salg til Line Schock Jepsen, overtagelse samme dag. Anmeldt 12. oktober, registreret 30. oktober.

Supplerende oplysninger

Kontrolnumre

P 68 (1915 - 19??)
P 705 (1988 - )

Kaldesignaler

FTJ 2352 (1988 - 10. april, 1996)
OU6969 (15. april, 1996 - )

Flag

Danmark's flagDanmark's flag
Danmark (1915 - )

Hjemsteder

København (15. april, 1915 - 1946)
Århus (1946 - december, 1946)
Middelfart (1966 - )

Dimensioner

Længde: 13,7 m, Bredde: 3,9 m, Dybde: 1,6 m (1915)
Længde: 16,82 m, Bredde: 4.02 m, Dybde: 1,69 m (1946)

Tonnage

BRT: 15,48, NRT: 4,65 (1915)
BRT: 19,6, NRT: 8,0 (1946)

Kapacitet

100 passagerer (1915)
65 passagerer (19??)

Maskineri

1 stk. 4-takts petroleumsmotor, 20 hk (1915 - 1924)
1 stk. Munktell glødehovedmotor (1924 - 1938)
1 stk. Vølund glødehovedmotor, 65 hk (1938 - 2001)
1 stk. Albin Marin diesel, 88 kW (2001 - )
1 stk. omstyrbar skrue

Skrog

træ, eg, fyr

Billeder af Mira III (ex. Expres III)

 Mira III
(skorsten)
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
(skibsklokke)
Mira III
 Medicus Mira III
Medicus
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
Mira III
 Mira III
(skorsten)
Mira III
 Mira III Espina Ehlers
Mira III
Espina Ehlers



Oprettet: 3. juni 2011. Senest revideret: 22. april 2019.
22 online
Forside    Indhold    Fotografer    AIS    Nyt    Mysterier    Efterlyst    Kontakt    RSS