Værft: J. Ring Andersen, Svendborg, Danmark.
Nybygning nr. 142.
IMO nummer: 8946767.
Søsat: 17. marts, 1924.
Leveret: 2. juni, 1924.
Navn
Helge (2. juni, 1924 - )Rederier
Sydfyenske Dampskibsselskab A/S (SFDS), Svendborg, Danmark (2. juni, 1924 - 29. juli, 1991)
Scandlines Sydfyenske, Danmark (21. juli, 1991 - 30. december, 2005)
Svendborg Kommune, Svendborg, Danmark (30. december, 2005 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Maal Bevis udstedt, Svendborg.
Bilbrev udstedt. Anmeldt til registret 16. juli, registreret 18. juli.
Nationalitets- og Registrerings-Certifikat udstedt.
Maal Bevis udstedt, Svendborg.
fredag 19. marts, 2021 - onsdag 31. marts, 2021
På bedding i Svendborg.
mandag 4. april, 2022 - tirsdag 12. april, 2022
Indsat som afløser for Højestene under dennes dokning.
mandag 17. april, 2023 - tirsdag 25. april, 2023
Indsat som afløser for Højestene under dennes dokning.
Sidste ankomst til Svendborg kl. 14.27. Forhalet til Frederiksø kl. 15.20 - kl. 15.30.
Efter at Valdemar Slot er lukket for offentlig adgang, er ruten ændret, så Helge ikke længere lægger til ved Slottet. I stedet sejles en tur adSvendborgsund hen underbroen, inden ankomst til Svendborg.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NFPO (1924 - 1933)
OWLV (1934 - )
Flag
Hjemsted
Svendborg (1924 - )
Dimensioner
Længde: 18,61 m, Længde overalt: 20,42 m, Bredde: 5,34 m, Dybgang: 1,6 m
Tonnage
BRT: 39,33, NRT: 23,79 (1924)
BRT: 26,69, NRT: 11,65 (1939)
BRT: 26,69, NRT: 10,66 (1993)
Kapacitet
98 passagerer
Fart
Fart: 10 knob
Maskineri
1 stk. Frichs råoliemotor, 55 hk (1924 - 1944)
1 stk. Bukh diesel, 80 hk (1944 - september, 1965)
1 stk. Scania Vabis diesel, 205 hk (september, 1965 - )
1 stk. propel
Skrog
træ, eg
Oprettet: 7. december 2007. Senest revideret: 3. maj 2023.