Rederier
Bestilt af: Dampskibsselskabet Kjøbenhavn - Malmø, Kjøbenhavn, Danmark (27. maj, 1872)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (23. september, 1874 - 1. maj, 1900)
Svenska Rederi AB Öresund, Malmö, Danmark (1. maj, 1900 - 17. maj, 1919)
Dampskibsselskabet Øresund A/S (DSØ), København, Danmark (17. maj, 1919 - 17. januar, 1923)
Hændelser og særlige begivenheder
Kontrakten overtaget af DFDS.
Ombygget og forlænget. Ifølge DFDS 1866-1991 skete det hos Burmeister & Wain, ifølge Friedrichsens register var det hos Helsingør Jernskibs & Maskinbyggeri.
Solgt til H. Diederichsen, Kiel, for ophugning. Ophugget kort efter.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NMDK (23. september, 1874 - 1. maj, 1900)
NWSD (17. maj, 1919 - 17. januar, 1923)
Flag
| Danmark (23. september, 1874 - 1. maj, 1900) |
| Sverige (1. maj, 1900 - 17. maj, 1919) |
| Danmark (17. maj, 1919 - 17. januar, 1923) |
Hjemsteder
København (23. september, 1874 - 1. maj, 1900)
Malmö (1. maj, 1900 - 17. maj, 1919)
København (17. maj, 1919 - 17. januar, 1923)
Dimensioner
Længde overalt: 48,6 m, Bredde: 6,9 m, Dybgang: 2,6 m (1874)
Længde overalt: 60 m, Bredde: 6,9 m, Dybgang: 2,6 m (1892)
Tonnage
BRT: 271,97, NRT: 143,91, DW: 100 (1874)
BRT: 275,22, NRT: 155,00, DW: 100 (1883)
BRT: 387,66, NRT: 246,82, DW: 100 (1892)
BRT: 360, NRT: 194, DW: 100 (1899)
Kapacitet
850 passagerer (1874)
1000 passagerer (1892)
Fart
Fart: 12 knob
Maskineri
1 stk. 4-cylindret compound dampmaskine, 500 ihk
2 stk. sidehjul
Oprettet: 14. juni 2015.