Værft: British Power Boat, Hythe og Camper & Nicholsons Ltd. Southampton, England.
IMO nummer: 5126861.
Leveret: april, 1942.
Status: Ophugget.
Rederier
Royal Navy, England (april, 1942 - 1949)
Udlånt: Fiskeinspektionen, Island (1946 - 1947)
Karl K. Jensen, Bergen, Norge (1949 - 27. marts, 1950)
Per-Walter Sandeberg, Göteborg, Sverige (27. marts, 1950 - 1953)
Operatør: Marstrands Rederi AB, Marstrand, Sverige (31. maj, 1952 - 1952)
Göteborg Back (AB Aspasia), Göteborg, Sverige (1953)
Rederi AB Hamneskär (Per-Walter Sandeberg), Göteborg, Sverige (1953 - 1954)
Werner Brønholm, Lyngby, Danmark (1954 - 1957)
Torleif Frederiksson, Landskrona, Danmark (1957 - 1958)
AB Vikingbåtarna, Landskrona, Sverige (1958 - 1964)
Rederi AB Marina, Landskrona, Sverige (1964 - 25. juni, 1968)
Louis Bjerremand Grau, Vejle/Århus/Ballen/Snekkersten, Danmark (25. juni, 1968 - 1. august, 1969)
Bahama Sea Trading, Nassau, Bahamas (1. august, 1969 - 19??)
Hændelser og særlige begivenheder
Ombygget til passagerbåd. Ny overbygning af aluminium påbygget.
Ofelia havde mange maskinproblemer. Maskiner afmonteret. Sat til salg uden maskiner.
Indregistreret som pram i det danske skibsregister.
Set i Egernsund, muligvis som spritbåd, muligvis som husbåd.
Sunket i København.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
SFNX (1949 - 25. juni, 1968)
OXDC (25. juni, 1968 - 1. august, 1969)
Flag
| Storbritannien (april, 1942 - 1949) |
| Norge (1949 - 27. marts, 1950) |
| Sverige (27. marts, 1950 - 25. juni, 1968) |
| Danmark (25. juni, 1968 - 1. august, 1969) |
| Panama (1. august, 1969 - 19??) |
Hjemsteder
Bergen (1949 - 27. marts, 1950)
Göteborg (27. marts, 1950 - 1953)
Landskrona (1953 - 1964)
Helsingborg (1964 - 25. juni, 1968)
Snekkersten (25. juni, 1968 - 1. august, 1969)
Nassau (1. august, 1969 - 19??)
Dimensioner
Længde: 34,42 m, Længde overalt: 35,7 m, Bredde: 5,95 m, Dybgang: 1,75 m, Dybde: 3,3 m
Tonnage
BRT: 207, NRT: 119 (1949)
BRT: 205,99 (1968)
Fart
Servicefart: 25 knob, Topfart: 28 knob (1942)
Maskineri
3 stk. Paxman diesel, 3000 bhk (1942 - 1950)
2 stk. Paxman diesel (1950 - 1953)
2 stk. Volvo Penta diesel, 460 hk (1953 - )
3 stk. fastbladet propel (1942 - 1950)
2 stk. fastbladet propel (1950 - )
Skrog
træ
Oprettet: 3. januar 2016.