Værft: Brynäs-Atlas Varf AB, Gävle, Sverige.
Leveret: 1887.
Rederier
Korsnäs Sågverks AB, Korsnäs, Sverige (1887 - ca. 1949)
Martin Ankarstad, Stockholm, Sverige (ca. 1949 - 1952)
Sand & Grus AB Jehander, Stockholm, Sverige (1952 - 1967)
Sven Ulrik Lindberg, Stockholm, Sverige (1967 - 1974)
Andersson & Co, Lilla Edet, Sverige (1974 - 1984)
Uno Alexander Horney, Sundsvall, Sverige (1984 - 25. september, 1993)
Föreningen L. Laurin, Lysekil, Sverige (25. september, 1993 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Omfattende ombygning. Stort set alt undtaget skroget blev udskiftet. Dampmaskinen udskiftet med en glødehovedmotor af fabrikat Skandia.
Maskinen ombygget, og skruen skiftet til en ny med stilbare blade.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
SGVU (1934 - )
Flag
Hjemsted
Lysekil (1993 - )
Dimensioner
Længde overalt: 18,80 m, Bredde: 4,75 m, Dybgang: 2,48 m (1915)
Længde overalt: 19,43 m, Bredde: 4,86 m, Dybgang: 1,95 m (1950)
Tonnage
BT: 41, NT: 12
Kapacitet
? passagerer
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 140 ihk (1887 - 1949)
1 stk. 4-cylindret 408 C Skandia glødehovedmotor hovedmaskine, 300 ehk (1950 - 1961)
1 stk. 1-cylindret 14SF Seffle glødehovedmotor hjælpemaskine, 8 hk (1961 - )
1 stk. 4-cylindret 408 A Skandia glødehovedmotor, 300 ehk (1961 - )
1 stk. fastbladet propel (1887 - 1961)
1 stk. propel med justerbare skrueblade (1961 - )
Skrog
jern
Billeder af Harry (ex. Korsnäs I)
Harry
Harry
Oprettet: 5. februar 2019.