Værft: Schiffswerft Georg Howaldt, Kiel, Tyskland.
Nybygning nr. 94.
Søsat: december, 1883.
Leveret: december, 1883.
Status: Ophugget.
Rederier
Vöhringer Dampfschifffahrt-Gesellschaft, Wyk auf Föhr, Tyskland (december, 1883 - 1894)
J. F. Braeunlich, Stettin, Tyskland (1894 - 1896)
Lübzin-Berglander Dampfschiffs-Verein, Stettin, Tyskland (1896 - 1906)
Joseph Bahlke, Schwerin-Mues, Tyskland (1906 - efterår 1911)
Carl Schröder, Schwerin/Mecklenburg, Tyskland (efterår 1911 - 1920)
?, Aabenraa, Danmark (1920 - 12. september, 1923)
Aktieselskabet Lillebelt-Overfarten, Assens, Danmark (15. oktober, 1923 - 15. september, 1931)
Hændelser og særlige begivenheder
Ombygget og forlænget.
Fbhrer Dampfschiffs-Gesellschaft trådt i likvidation.
Ført gennem kanaler og sluser fra Dömitz til Sweriner See. Det var nødvendigt at afmontere sidehjul.
Ført gennem sluser og kanaler den anden vej, med afmonterede sidehjul.
I charter til passagerfart på Lillebælt.
tirsdag 15. september, 1931
Anmeldt til registret som ophugget af Svendborg Skibsværft.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
LKWR (1883 - 1920)
NFDC (1920 - 1931)
Flag
| Tyskland (december, 1883 - 1920) |
| Danmark (1920 - 15. september, 1931) |
Hjemsted
Assens (1923 - 15. september, 1931)
Dimensioner
Længde: 27,7 m, Længde overalt: 29,0 m (1883)
Længde: 30,75 m, Længde overalt: 32,05 m, Bredde: 4,15 m, Dybgang: 2,15 m (1884)
Længde overalt: 31,75 m, Bredde: 4,21 m, Dybgang: 2,01 m (192?)
Tonnage
BRT: 63,26, NRT: 42,65 (1883)
BRT: 70,89, NRT: 48,20 (1884)
BRT: 74, NRT: 42, DW: 8 (192?)
Maskineri
1 stk. 2-cylindret dobbelt expansion dampmaskine, 55 ihk
2 stk. sidehjul
Oprettet: 28. august 2019. Senest revideret: 4. november 2019.