Værft: Helsingør Jernskibs- og maskinbyggeri, Helsingør, Danmark.
Nybygning nr. 84.
Søsat: 6. oktober, 1901.
Leveret: 7. august, 1901.
Status: Ophugget.
Ruter
Esbjerg - Harwich (hovedsageligt) (13. august, 1901 - 18. april, 1918)
København - Newcastle (tre ture) (31. januar, 1907 - 2. marts, 1907)
København - Ventpils (én dobbelttur) (10. juli, 1907 - 14. juli, 1907)
København - Leith - Reykjavik (én dobbelttur) (23. juli, 1907 - 18. august, 1907)
Esbjerg - Grimsby (også) (1. november, 1910 - 7. februar, 1911)
Århus / Aalborg / Odense - Liverpool / Grimsby / Manchester / Newcastle (1. september, 1914 - 1915)
København - Hull (23. juni, 1915 - 1917)
Transport af krigsfanger (27. november, 1918 - 10. januar, 1919)
København - Hull (6. februar, 1919 - 10. september, 1919)
Esbjerg - Hull (to ture) (16. september, 1919 - 15. oktober, 1919)
Esbjerg - Harwich (29. oktober, 1919 - 13. december, 1921)
Esbjerg - Antwerpen - Dunkerque (19. maj, 1922 - 2. november, 1922)
København - Christiania (Oslo) (afløserfærge) (10. januar, 1923 - 13. maj, 1923)
Esbjerg - Harwich (hovedsageligt) (28. maj, 1923 - 1931)
Esbjerg - Antwerpen - Dunkerque (lejlighedsvis afløser) (1923 - 1931)
Esbjerg - Grimsby (afløserfærge) (9. december, 1927 - 20. december, 1927)
Esbjerg - Grimsby (afløserfærge) (16. december, 1930 - 20. december, 1930)
Hændelser og særlige begivenheder
Prøvesejlads.
Overtaget af DFDS. Anmeldt og registreret 8. august.
torsdag 8. august, 1901 - onsdag 9. oktober, 1901
Forsejlet fra Helsingør til Esbjerg.
søndag 28. januar, 1917 - november, 1918
Oplagt.
onsdag 27. november, 1918 - onsdag 1. januar, 1919
Chartret af den britiske regering til fem ture med transport af 2000 britiske krigsfanger Warnemünde / Lübeck / Stettin - København.
lørdag 5. september, 1931
Oplagt i Esbjerg.
Solgt til The Hughes Bolckow Shipbreaking Co. Ltd. i Blyth. Anmeldt 23. oktober, registreret samme dag.
fredag 27. oktober, 1933 - søndag 29. oktober, 1933
Afgik fra Esbjerg 27. oktober, ankom til Blyth to dage senere.
Ankom til Sunderland, hvor skibet blev ophugget hos Bartram & Sons Ltd.
Supplerende oplysninger
Kendingssignal
NLJW (7. august, 1901 - 13. oktober, 1933)
Flag
| Danmark (7. august, 1901 - 13. oktober, 1933) |
Hjemsted
Esbjerg (7. august, 1901 - 13. oktober, 1933)
Dimensioner
Længde: 82,3 m, Længde overalt: 86,0 m, Bredde: 11,1 m, Dybgang: 4,8 m
Tonnage
BRT: 1615, NRT: 673, DW: 955
Kapacitet
112 passagerer, 112 køjepladser
Fart
Fart: 15,25 knob
Maskineri
1 stk. triple expansion dampmaskine, 3600 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 7. oktober 2019.