Værft: Scott & Co., Cartsdyke Yard, Greenock, Skotland.
Nybygning nr. 232.
Bestilt: juni, 1882.
Søsat: 29. februar, 1884.
Leveret: 19. april, 1884.
Status: Ophugget.
Navne
Hekla (19. april, 1884 - 16. november, 1905)
Eduard Regel (16. november, 1905 - 1908)Minsk (1908 - 5. februar, 1910)
Rederier
Aktieselskabet Dampskibsselskabet Thingvalla, Kjøbenhavn, Danmark (19. april, 1884 - 10. oktober, 1898)
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (10. oktober, 1898 - 1908)
Handelshaus Gebr. Lassmann, Ventspils, Letland (1908 - 5. februar, 1910)
Hændelser og særlige begivenheder
Afsejlede fra København på jomfrurejse til New York via Göteborg samt norske havne.
Prøvesejlads. Overtaget af Dampskibsselskabet Thingvalla.
På vej fra København til New York fik Hekla skade på roret efter tre dages storm.
Ankom til Azorerne, efter det var lykkedes at rigge et nødror til.
fredag 5. maj, 1905 - mandag 25. september, 1905
Oplagt i København.
fredag 29. september, 1905
Solgt til Det Dansk-Russiske Dampskibsselskab. Overtaget 30. september.
mandag 28. september, 1908
På vej fra Liepaja til Hull grundstødte Minsk ved Hittarp nord for Helsingborg.
Ankom til København for undersøgelse, afsejlede igen 3. oktober.
lørdag 5. februar, 1910 - onsdag 5. oktober, 1910
Slogt til Petersen & Albeck i København for ophugning. Selskabet videresolgte Minsk til tyske ophuggere i Lemwerder, hvor skibet blev ophugget.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NVDQ (14. april, 1884 - 16. november, 1905)
HNWA (16. november, 1905 - 1910)
Flag
| Danmark (19. april, 1884 - 16. november, 1900) |
| Rusland (16. november, 1905 - 1910) |
Hjemsteder
København (19. april, 1884 - 16. november, 1905)
Sankt Petersborg (16. november, 1905 - 1910)
Dimensioner
Længde: 98,1 m, Længde overalt: 101,5 m, Bredde: 12,5 m, Dybgang: 6,7 m
Tonnage
BRT: 3258, NRT: 2223, DW: 3000
Kapacitet
760 passagerer, 760 køjepladser
Fart
Fart: 10 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 2150 ihk
1 stk. fastbladet propel
Skrog
jern
Oprettet: 4. november 2019.