Værft: Kockums Mekaniska Verkstad, Malmö, Sverige.
Nybygning nr. 41.
Søsat: 10. december, 1883.
Leveret: 10. december, 1884.
Status: Ophugget.
Navne
Bryderen (10. december, 1884 - 9. marts, 1947)Posejdon (9. marts, 1947 - 1962)
Rederier
Det Forenede Dampskibs-Selskab A/S - DFDS, København, Danmark (10. december, 1884 - 9. marts, 1947)
Główny Urząd Morski, Szczecin, Polen (9. marts, 1947 - ca. 1956)
Polskie Ratownictwo Okrętowe, Gdynia, Polen (ca. 1956 - november, 1960)
Hændelser og særlige begivenheder
fredag 14. november, 1884
Prøvesejlads.
søndag 16. november, 1884
Prøvesejlads.
tirsdag 2. december, 1884
Prøvesejlads.
Ombygget ved Frederikshavns Værft og Flydedok. Ombygget maskine, nye kedler og mere opretstående skorsten.
Solgt til Główny Urząd Morski, Polen.
Forsejlet fra København mod Trelleborg.
tirsdag 9. september, 1947
Overtaget af Główny Urząd Morski i Trelleborg.
Ophugget i Polen.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NVJT (1884 - 1833)
OYWB (1933 - 9. marts, 1947)
Flag
| Danmark (10. december, 1884 - 9. marts, 1947) |
| Polen (9. marts, 1947 - 1962) |
Hjemsteder
København (10. december, 1884 - 9. marts, 1947)
Szczecin (9. marts, 1947 - 1962)
Dimensioner
Længde: 40,1 m, Længde overalt: 43,3 m, Bredde: 9,8 m, Dybgang: 4,6 m
Tonnage
BRT: 417, NRT: 181, DW: 315
Kapacitet
103 passagerer
På Øresund 744 passagerer
Fart
Fart: 9 knob (1884)
Fart: 10 knob (1930)
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 1000 ihk (1884)
1 stk. 3-cylindret compound dampmaskine, 1400 ihk (1930)
1 stk. fastbladet propel
Billeder af Bryderen
Bryderen
Oprettet: 5. september 2021.