Værft: Helsingør Værft A/S.
Nybygning nr. 406.
IMO nummer: 7346946.
Bestilt: 6. december, 1972.
Kølstrakt: 7. februar, 1974.
Søsat: 19. december, 1974.
Leveret: 11. juli, 1975.
Status: Ophugget.
Navne
Maren Mols (16. december, 1974 - 18. marts, 1996)
Maren Mo (18. marts, 1996 - 3. juli, 1996)
Volcán de Tamasite (3. juli, 1996 - oktober, 2004)
Tamasite (oktober, 2004 - december, 2004)Tama (december, 2004 - 27. januar, 2005)
Rederier
Mols-Linien A/S, Danmark (11. juli, 1975 - 1. maj, 1985)
J. Lauritzen A/S, København, Danmark (1. maj, 1985 - 10. august, 1988)
Mols-Linien K/S, Danmark (10. august, 1988 - 3. august, 1994)
K/S Difko LXII, Danmark (3. august, 1994 - 3. juli, 1996)
Naviera Armas S.A., Las Palmas, Spanien (3. juli, 1996 - oktober, 2004)
Hændelser og særlige begivenheder
søndag 29. juni, 1975 - mandag 30. juni, 1975
Prøvesejladser.
Provesejlads. Må straks returnere til Helsingør med overophedede lejer.
Prøvesejlads.
Volcan de Tamasite får alvorlig maskinskade. Det besluttes ikke at bekoste reparation, og skibet sælges i oktober til indiske ophuggere.
Ankommer til Alang, Indien.
torsdag 10. februar, 2005
Skibet sættes på stranden i Alang.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
OWLS (11. juli, 1975 - 12. juli, 1996)
EALC (12. juli, 1996 - oktober, 2004)
Flag
| Danmark (11. juli, 1975 - 12. juli, 1996) |
| Spanien (12. juli, 1996 - oktober, 2004) |
Hjemsteder
Odden Færgehavn (11. juli, 1975 - 12. juli, 1996)
Las Palmas (12. juli, 1996 - oktober, 2004)
Dimensioner
Længde: 104,63 m, Længde overalt: 115,4 m, Bredde: 20,5 m, Dybgang: 4,9 m
Tonnage
BRT: 4948, NRT: 2380, DW: 1560 (1975)
BT: 11668, BRT: 5170,01, NT: 3500, NRT: 2530,75 (1985)
Kapacitet
1500 passagerer, 64 køjepladser, 420 personbiler, 504 lanemeter
Fart
Servicefart: 20,5 knob
Maskineri
4 stk. B&W diesel, 16400 hk
2 stk. propel med justerbare skrueblade
2 stk. tværpropel i bov
Oprettet: 15. februar 2009.