Værft: Schiffbau Gesellschaft Unterweser AG, Bremerhaven, Tyskland.
Nybygning nr. 452.
IMO nummer: 6803246.
Søsat: 30. november, 1967.
Leveret: 1. april, 1968.
Status: Ophugget.
Navne
Søsat som: Gedser II (30. november, 1967 - 1. april, 1968)
Gedser (1. april, 1968 - 21. juni, 1976)
Malta Express (21. juni, 1976 - marts, 1988)
Moby Will (marts, 1988 - juni, 1993)Al Judi (juni, 1993 - april, 2007)
Aljubi (april, 2007 - 17. april, 2007)
Rederier
Et Interessentskab (P. H. Arentsen), Gedser, Danmark (1. april, 1968 - 1973)
Moltzau Line A/S, Gedser, Danmark (1973 - januar, 1976)
Tirrenia di Navigazione S.p.A., Napoli, Italien (januar, 1976 - marts, 1988)
Navigazione Arcipelago Maddalenino S.p.A (Nav.Ar.Ma) (Moby), Cagliari, Italien (marts, 1988 - juni, 1993)
Dallah Marine Transport Co., Saudi-Arabien (juni, 1993 - marts, 1998)
Sudan Shipping Line Ltd., Saudi-Arabien (marts, 1998 - april, 2007)
Hændelser og særlige begivenheder
Ophugning påbegyndt.
Supplerende oplysninger
Design
Knud E. Hansen A/S
Kendingssignal
OWBC (april, 1968 - juni, 1976)
Flag
| Danmark (april, 1968 - juni, 1976) |
| Italien (juni, 1976 - juni, 1993) |
| Saudi-Arabien (juni, 1993 - april, 2007) |
Hjemsteder
Gedser (april, 1968 - juni, 1976)
Napoli (marts, 1988 - juni, 1993)
Jeddah (juni, 1993 - april, 2007)
Dimensioner
Længde overalt: 114,92 m, Bredde: 17,89 m, Dybgang: 4,75 m
Tonnage
BRT: 4614, NRT: 1313
Kapacitet
1200 passagerer, 127 køjepladser, 225 personbiler
Fart
Fart: 20 knob
Maskineri
2 stk. MAN B&W diesel, 11000 hk
2 stk. propel
Oprettet: 24. februar 2009.