Værft: J. Ring Andersen, Svendborg, Danmark.
Nybygning nr. 14.
Bestilt: 13. maj, 1914.
Kølstrakt: 7. august, 1914.
Søsat: 5. december, 1914.
Leveret: 13. marts, 1915.
Rederier
Dampskibsselskabet Skjelskør A/S, Skælskør, Danmark (20. marts, 1915 - 31. marts, 1962)
H. J. Hansen, Odense, Danmark (31. marts, 1962 - 3. september, 1963)
Foreningen til Gamle Skibes Bevarelse, Dansk Veteranskibsklub, Stege, Danmark (3. september, 1963 - )
Hændelser og særlige begivenheder
Maalebevis udstedt, Svendborg.
Bilbrev dateret Svendborg 13. marts. Anmeldt til skibsregistret 20. marts, registreret samme dag.
Registrerings- og Nationalitets-Certifikat udstedt.
Nyt Maalebevis udstedt, Svendborg.
Solgt til ophugning, men blev dog skånet, og lå oplagt indtil Foreningen til Gamle Skibes Bevarelse, Dansk Veteranskibsklub overtog Skjelskør.
Supplerende oplysninger
Kendingssignaler
NTDQ (20. marts, 1915 - 1933)
OULF (1933 - )
Flag
| Danmark (20. marts, 1915 - ) |
Hjemsteder
Skælskør (20. marts, 1915 - 26. september, 1963)
København (26. september, 1963 - 21. juli, 1998)
Frederikssund (21. juli, 1998 - )
Dimensioner
Længde: 18,64 m, Længde overalt: 20,57 m, Bredde: 4,86 m, Dybde: 1,85 m
Tonnage
BRT: 49,32, NRT: 21,34, DW: 21 (1915)
BRT: 49,32, NRT: 19,14, DW: 21 (1935)
BRT: 49,24, NRT: 20,36, DW: 21 (1964)
Kapacitet
80 passagerer
Fart
Fart: 9,5 knob
Maskineri
1 stk. 2-cylindret compound dampmaskine, 75 ihk
1 stk. fastbladet propel
Oprettet: 9. juni 2009. Senest revideret: 8. oktober 2018.